Światowi giganci internetowi w tym Google, Amazon, Microsoft czy Taboola płacą twórcom dodatku AdBlock Plus za nieblokowanie ich reklam.
Brytyjska gazeta Financial Times twierdzi, że te korporacje zawarły specjalną poufną umowę z firmą EYEO GmbH, która jest twórcą wtyczki blokującej reklamy.
Wtyczka AdBlock Plus to darmowe rozszerzenie do przeglądarki, które blokuje reklamy na stronach internetowych. Pozwala ona na przedstawianie reklam na witrynach z tzw. białej listy, którą zarządza użytkownik.
Firma EYEO wg plotek otrzymała pieniądze za wpisanie wymienionych gigantów na białą listę. Google, Amazon i Taboola nie skomentowali tej plotki. Nawet, jeżeli jest to prawda to takie działanie jest na korzyść firm, które czerpią zyski liczone w miliardach dolarów z reklam. A wtyczka blokująca reklamy przyczynia się do obniżenia zysków z reklam.
Źródło: ferra.ru |