W 2013 roku Apple po raz pierwszy stracił pozycję lidera w udziałach na rynku tabletów.
Wg firmy Gartner w 2013 roku na świecie sprzedano ponad 195 milionów tabletów co stanowi wzrost o 65 procent w porównaniu z 2012 rokiem.
Od 2010 roku kiedy to wydana została pierwsza wersja iPada, Apple konsekwentnie dominował rynek tabletów. W 2012 roku udział iOS wynosił 53 procent rynku (61 milionów tabletów), natomiast Androida 46 procent (53 milionów tabletów). Gwałtowny wzrost sprzedaży urządzeń z Androidem spowodował spadek Apple z fotela lidera.
Apple ciągle jest liderem wśród marek z udziałem 36 procent, na drugim miejscu jest firma Samsung z udziałem wynoszącym 19 procenta pozostali producenci posiadają poniżej 6 procent udziału w światowym rynku.
Analitycy firmy Gartner uważają, że Apple musi wydać nowy produkt, by starać się odzyskać fotel lidera. Wymienianym przez analityków produktem mającym zwiększyć sprzedaż jest nowa wersja Apple TV.
Źródło: tjournal.ru
|