Ekspert od masowej komunikacji University of South Florida (USA), profesor Kelly Barnes udowodnił, że aplikacja mobilna Facebook podsłuchuje rozmowy użytkowników.
Zgromadzone w ten sposób dane służą do precyzyjnego doboru reklamy.
Wg naukowca, narzędzie wykorzystuje wbudowany mikrofon w smartfona do podsłuchiwania rozmów podczas uruchomionej aplikacji Facebook.
Hipoteza została przetestowana w następujący sposób - badacz rozmawiał na kilka wybranych tematów, a jego urządzenie mobilne było w pobliżu. W niedługim czasie aplikacja wyświetlała reklamy powiązane z treścią prowadzonych rozmów.
Funkcja zbierająca informacje o otoczeniu użytkownika pojawiła się 2 lata temu. Deweloperzy zapewniali, że miała ona określać co robi użytkownik (oglądanie filmów, słuchanie muzyki etc.) i zachęcać użytkownika do dzielenia się o tym fakcie na Facebooku.
Naukowiec udowodnił, że Facebook gromadzi te dane do celów zarobkowych.
Źródło: igeek.ru |