Najnowsze badania opublikowane przez Brand Finance pokazują, że marka Apple straciła tytuł najcenniejszej marki na świecie na rzecz Google. W pobliżu miejsc na podium znajduje się firma Microsoft, której wartość z roku na rok ciągle rośnie.
Marka Google została oszacowana na 109 milionów dolarów co stanowi wzrost o 24 procent w porwaniu z rokiem 2016. Marka Apple niewiele ustępuje Google, jej wartość oszacowana na 107 milionów dolarów jednakże wartość marki spadła o 27 procent w porównaniu do ubiegłego roku.
Na kolejnych miejscach znalazła się marka Amazon oraz AT&T oraz Microsoft. Amazon jako ostatnia marka przekroczyła wartość 100 milionów dolarów, pozostałe marki wyceniane są na 87 milionów (AT&T) oraz 76 milionów (Microsoft).
Spadek wartości marki Apple wynika ze słabych produktów przedstawionych w 2017 roku. Zarówno iPnone oraz nowy MacBook Pro wzniosły niewielkie ulepszenia w stosunku do poprzednich modeli.
Wzrost firmy Microsoft pokazuje, że polityka firmy przynosi swoje efekty. Marka dużo zyskała po wejściu na rynek urządzeń mobilnych oraz usług w chmurze.
Źródło: softpedia.com |