Apple rozpoczyna produkcję swojego tabletu internetowego. Takie informacje przedstawił Yair Reiner, analityk z banku inwestycyjnego Oppenheimer.
W przeciwieństwie do poprzednich sprzecznych pogłosek, nowe oświadczenie wydaje się być bardzo konkretne. Ekspert ten opiera się bowiem na danych przedstawionych przez dostawcę Apple.
Według analityków, internetowy tablet od Apple ma 10.1 calowy ekran LCD wspierającym technologię multitouch. Wcześniej zakładano także, że wyświetlacz zostanie wykonany przy użyciu OLED, ale to rozwiązanie znacznie podwyższyło by koszty.
Średnia cena detalicznego produktu, który powinien ukazać się w marciu lub kwietniu ma wynieść tysiąc dolarów. Apple zamierza sprzedawać około miliona tabletek z marżą zysku na poziomie 22%. Wcześniej analityk Piper Jaffray z Gene Munster sugerował, że cena będzie ustalona na poziomie 500-700$, zaś IDC przewidział widok tabletki (na zdjęciu).
Jak stwierdził Pan Rayner, Apple prowadzi negocjacje z wydawcami książek, starając się uzgodnić perspektywy dla gadżetu. Wydawcy nie są obecnie zachwyceni warunkami umowy z Amazon i jego czytnikiem Kindle. Apple jest tu gotów zaoferować im nawet 70% wartości sprzedanego każdego egzemplarza e-booka.
Źródło: compulenta |