Według najnowszych danych DigiTimes, firmie ASUS w 2010 roku udało się sprzedać na całym świecie przeszło 21 milionów płyt głównych. Tym samym ASUS zachował pozycję lidera tego rynku.
Całkowita ilość sprzedanych płyt osiągnęła liczbę 21.6 miliona sztuk. Jest to szczególnie interesujące, gdyż około trzech lat temu z firmy tej wydzielono dział produktów OEM Pegatron. Od tego momentu sprzedaż nie jest liczona łącznie. Jest to ważne, gdyż w zestawieniach sprzedaży gdzie inni dodają także swoje pozostałe marki.
Ważną kwestią w polityce oferowania swoich produktów stanowi portfolio zawierające zarówno płyty główne dla procesorów Intel, jak i AMD. Drugą ważną kwestią są produkty specjalnego przeznaczenia, w tym sygnowane logo ROG (Republic of Gamers) dla zaawansowanych graczy, płyty główne o wzmocnionej konstrukcji z serii TUF (The Ultimate Force) oraz modele Workstation przeznaczone do stacji roboczych i serwerów so-ho.
Wraz z odbywającą się w styczniu wystawą CES i premierą procesorów Sandy Bridge, ASUS wprowadził kolejnych kilkanaście modeli opartych na chipsetach P67 oraz H67.
Pierwsza piątka liderów sprzedaży wygląda następująco:
ASUS: 21.6 miliona sztuk
Gigabyte: 18.5 miliona sztuk
AsRock: 8.0 miliona sztuk
MSI: 7.0 miliona sztuk
ECS: 6.5 miliona sztuk
Źródło: Informacja prasowa ASUS |