 Australijski s�d na�o�y� na sp�k� Apple kar� za reklam� tabletu IPad 3.
W marcu Australijska Komisja Ds. Konkurencji i Konsument�w oskar�y�a Apple o nieuczciwe praktyki biznesowe. Nowy tablet iPad by� reklamowany jako "iPad z WiFi + 4G", wskazuj�c tym samym mo�liwo�� pracy z sieciami kom�rkowymi czwartej generacji. Jednak urz�dzenie jest zgodne jedynie z sieci� LTE-Telstra dost�pn� w Ameryce P�nocnej.
Staraj�c si� unikn�� kary Apple obiecywa� natychmiast dostosowa� wszystkie promocyjne materia�y na temat nowego tabletu. Firma by�a gotowa zwr�ci� pieni�dze wszystkim klientom, kt�rzy czuliby si� oszukani.
Niemniej australijski s�d orzek�, �e firma Apple b�dzie musia�a zap�aci� oko�o 2,3 miliona dolar�w za niew�a�ciw� reklam�. Ponadto Apple ma zrekompensowa� koszty post�powania s�dowego opiewaj�ce na 304 tysi�ce dolar�w.
W 2011 roku na ca�ym �wiecie sprzedano 69,6 miliona tablet�w na r�nych platformach sprz�towych z czego urz�dze� Apple mia�o by� 58,2%.
�r�d�o:compulenta.ru/ |