 Na stacjach metra w Tokio zamontowano nowe billboardy, kt�re mog� rozpoznawa� p�e� ogl�daj�cego i wy�wietla� reklamy dla nich przygotowane.
W Tokio zamontowano 27 takich billboard�w. S� one w stanie okre�la� nie tylko p�e� ogl�daj�cych ale i ich wiek.
Plakaty te zosta�y wyposa�one w kamery z funkcj� rozpoznawania twarzy przechodni�w. Je�li cz�owiek zwr�ci si� twarz� w kierunku plakatu to po czasie oko�o sekundy, plakat rozpozna dan� osob� i jej cechy fizyczne.
Zdj�cia os�b s� analizowane przez specjalny program do rozpoznawania twarzy. Po okre�leniu wieku i p�ci ogl�daj�cych, billboard b�dzie w stanie okre�li� jaka grupa stanowi wi�kszo�� na stacji i pod t� grup� zostanie wy�wietlona przygotowana reklama.
Dzi�ki temu tak�e b�dzie mo�liwe stwierdzenie jakie reklamy nale�y w przysz�o�ci kierowa� na dane stacje i w jakich porach.
Firma montuj�ca te reklamy obieca�a, �e �adne zdj�cia os�b nie b�d� zapami�tywane.
�r�d�o: ruformator |