Na stacjach metra w Tokio zamontowano nowe billboardy, które mogą rozpoznawać płeć oglądającego i wyświetlać reklamy dla nich przygotowane.
W Tokio zamontowano 27 takich billboardów. Są one w stanie określać nie tylko płeć oglądających ale i ich wiek.
Plakaty te zostały wyposażone w kamery z funkcją rozpoznawania twarzy przechodniów. Jeśli człowiek zwróci się twarzą w kierunku plakatu to po czasie około sekundy, plakat rozpozna daną osobę i jej cechy fizyczne.
Zdjęcia osób są analizowane przez specjalny program do rozpoznawania twarzy. Po określeniu wieku i płci oglądających, billboard będzie w stanie określić jaka grupa stanowi większość na stacji i pod tą grupę zostanie wyświetlona przygotowana reklama.
Dzięki temu także będzie możliwe stwierdzenie jakie reklamy należy w przyszłości kierować na dane stacje i w jakich porach.
Firma montująca te reklamy obiecała, że żadne zdjęcia osób nie będą zapamiętywane.
Źródło: ruformator |