Według najnowszych statystyk Statcountera, po raz pierwszy Microsoft Bing stracił na popularności. Do takich wniosków można dojść po analizie statystyk popularności używania poszczególnych wyszukiwarek we wrześniu 2009.
Jak się okazuje, w sierpniu Bing kontrolował 9.64% rynku wyszukiwarkowego w USA, ale już we wrześniu jego popularność spadła do 8.51%. Także jego najbliższy partner, Yahoo stracił. Popularność Yahoo wyniosła 9.4%, gdzie w sierpniu należało do niego 10.5% rynku.
"Od połowy sierpnia odnotowano trend spadkowy dla Bing," skomentował sytuację Aodhan Cullen, dyrektor generalny Statcounter. Dodał, że ta sytuacja musi być denerwująca dla Microsoftu.
Patrząc się globalnie, Bing spadł z 3.58% do 3.25%, zaś Yahoo spadł do 4,37% z 4,84%. Zupełnie inaczej sprawa wygląda w przypadku Google, tutaj nastąpił wzrost do 80.08% z 77.83% w USA.
Badania dotyczyły 4.6 biliona zapytań na świecie, w tym 1.1 biliona w USA.
Źródło:
statcounter