 BP wykupuje s�owa kluczowe od najwi�kszych wyszukiwarek na �wiecie, aby zadba� o opini� o sobie w Internecie. Sprawa jest zwi�zana z katastrof� w Zatoce Meksyka�skiej.
Brytyjska firma naftowa BP wykupuje od wyszukiwarek s�owa kluczowe, kt�re w jakikolwiek kojarz� si� z katastrof� ekologiczn� na platformie wiertniczej Deepwater Horizon.
Do BP nale�� teraz takie frazy jak "wyciek oleju", "ropa naftowa w zatoce", "podmorskie z�o�a ropy naftowej", "wyciek ropy z tankowca u wybrze�y Luizjany" oraz
katastrofa BP". Sp�ka w tym celu zawar�a umowy z najwi�kszymi wyszukiwarkami: Google, Yahoo oraz Bing.
Je�eli u�ytkownik szuka wypowiedzi na te frazy, to z wielkim prawdopodobie�stwem na szczycie listy znajdzie si� strona BP, gdzie wyja�nione jest co firma robi w walce z t� kl�sk�. Wszystko odbywa si� dzi�ki linkom sponsorowanym, kt�re tak naprawd� s� reklam� oferowan� tym, kt�rzy daj� najwi�cej. Przywiduje si�, �e BP p�aci za ten przywilej do Google oko�o 7500 dolar�w dziennie. Kolejne 3000 dolar�w p�acone jest dla Binga i Yahoo.
Z punktu widzenia BP jest to �wietne posuni�cie biznesowe, a sama taktyka PR jest bardzo skuteczne. Dzia�ania te natomiast pot�pi� zar�wno gubernator Luizjany jak i prezydent Stan�w Zjednoczonych.
�r�d�o: ruformator |