 Tw�rcy popularnej przegl�darki Chrome wydali now� wersj� produktu. G��wnymi r�nicami do przedniej wersji opr�cz zmian technicznych jest sprz�towa akceleracja grafiki.
Nowo�ci� w Chrome 18 jest sprz�towa akceleracja grafiki, kt�ra wykorzystuje funkcj� 2D Canvas. Teraz na maszynach z akceleratorem graficznym osi�gaj�cym minimum 3,5 w te�cie wydajno�ciowym na Windows 7 przegl�darka obrabia� b�dzie animacj� i gry na GPU. Aby sprawdzi� czy masz w��czon� akceleracj� wpisz w paski przegl�darki polecenie "chrome://gpu-internals/". Do�� cz�sto funkcja te nie by�a dost�pna dla posiadaczy starszych komputer�w z powodu niedostatecznej mocy obliczeniowej akceleratora graficznego.
Kolejno nowo�ci� jest wbudowanie technologii SwiftShader, kt�ra zapewnia programowe renderowanie. Pozwala to na rendering 3D w formacie WebGL nawet na komputerach z kart� graficzn� nie wspieraj�cej jego. Otwiera to przed u�ytkownikami starszych akcelerator�w nowy �wiat tre�ci 3D bez wymiany karty graficznej.
Oczywi�cie softwarowy akcelerator ma swoje wady, jednak SwiftShader wykazuje przyzwoit� szybko�� oraz skuteczno��. Cz�sto u�ywany SwiftShader jest bardziej efektywny ni� podstawowe technologie takie jak Microsoft Direct3D Reference Rasterizer.
Chocia� nowa technologia nie zrenderuje w magiczny spos�b samochodu, �e b�dzie nadawa� si� do najnowszych wyda� gier wy�cigowych to widok 3D w przegl�darce stanie si� bardziej rzeczywisty.
�r�d�o: mail.ru |