Twórcy popularnej przeglądarki Chrome wydali nową wersję produktu. Głównymi różnicami do przedniej wersji oprócz zmian technicznych jest sprzętowa akceleracja grafiki.
Nowością w Chrome 18 jest sprzętowa akceleracja grafiki, która wykorzystuje funkcję 2D Canvas. Teraz na maszynach z akceleratorem graficznym osiągającym minimum 3,5 w teście wydajnościowym na Windows 7 przeglądarka obrabiać będzie animację i gry na GPU. Aby sprawdzić czy masz włączoną akcelerację wpisz w paski przeglądarki polecenie "chrome://gpu-internals/". Dość często funkcja te nie była dostępna dla posiadaczy starszych komputerów z powodu niedostatecznej mocy obliczeniowej akceleratora graficznego.
Kolejno nowością jest wbudowanie technologii SwiftShader, która zapewnia programowe renderowanie. Pozwala to na rendering 3D w formacie WebGL nawet na komputerach z kartą graficzną nie wspierającej jego. Otwiera to przed użytkownikami starszych akceleratorów nowy świat treści 3D bez wymiany karty graficznej.
Oczywiście softwarowy akcelerator ma swoje wady, jednak SwiftShader wykazuje przyzwoitą szybkość oraz skuteczność. Często używany SwiftShader jest bardziej efektywny niż podstawowe technologie takie jak Microsoft Direct3D Reference Rasterizer.
Chociaż nowa technologia nie zrenderuje w magiczny sposób samochodu, że będzie nadawał się do najnowszych wydań gier wyścigowych to widok 3D w przeglądarce stanie się bardziej rzeczywisty.
Źródło: mail.ru |