Według ostatnich badań firmy Kaspersky Lab, sieć społeczna Facebook została wpisana na listę najbardziej wykorzystanych w złośliwych celach witryn.
Według spółki, w pierwszym kwartale 2010 r. z łącznej liczby oszustw w sieci, odnotowanych zostało 5,7% przypadków użycia marki lub zasobów sieci społecznej Facebook. Liderem listy marek jest PayPal, udział tego systemu płatności stanowił 52% przypadków próby oszustw. Ebay zaś był wykorzystywany w około 13,3% przypadków a europejski bank HSBC w 7,8%.
Także w pierwszej dziesiątce witryn, które najczęściej wykorzystują oszuści znajduje się Google, Internal Revenue Service, RapidShare, Bank of America, Credit Union UBI i brazylijski bank Bradesco.
Jak wynika z raportu, Facebook uplasował się na 4 miejscu w pierwszym kwartale 2010 roku. Twórcy sieci społecznej na ogół w dużej mierze zgadzają się z danymi z Kaspersky Lab. Według Jima Breyer, członka zarządu Facebook, wynika to z faktu, że często za pomocą Facebooka przesyłane są promocje różnych produktów oraz inne wiadomości reklamowe, które są zwykłym oszustwem.
Źródło: cybersecurity
|