Facebook testuje nową funkcję pozwalającą użytkownikom wesprzeć finansowo akcje charytatywne.
O nowej funkcjonalności firma poinformowała na blogu. W kwietniu funkcja w wersji beta będzie dostępna w Stanach Zjednoczonych. Facebook wprowadzi sześć kategorii zbiórek finansowych w których użytkownicy będą mogli zbierać fundusze.
Kategorie zbiórek to edukacja, opieka zdrowotna, opieka weterynaryjna, pomoc w nagłych wypadkach, pomoc osobom w problemach finansowych spowodowanych wypadkiem czy pożarem a także zbiorki na pogrzeb osoby. Akcja zbierania środków może być aktywna tylko 24 godzin.
Facebook będzie chciał rozwinąć kategorie zbiórek oraz zautomatyzować proces weryfikacji wniosków. Użytkownik będą mogli wpłacać datki bezpośrednio na Facebooku.
W 2016 roku, Facebook dał możliwość zbiórki funduszy 750 tysiącom potwierdzonych organizacji nonprofit poprzez przycisk "donate", który był umieszczony we wiadomościach. Przycisk wpłat środków będzie również dostępny na stronach organizacji charytatywnych.
Źródło: vc.ru |