Według portalu ReadWriteWeb firmy, które posiadają swoje konto na Facebooku powinny tworzyć swoje własne wizytówki zamiast prostych profili użytkownika.
Facebook umożliwia zakładanie dwóch rodzajów kont. Są to konta prywatne i biznesowe. Jedną z ważniejszych różnic między tymi kontami to rodzaj dostarczanych statystyk oraz inna forma przycisku "Lubię". W przydatnych zestawieniach można zobaczyć informacje o użytkownikach, którzy "lubią" reklamy, w tym kto i skąd ją lubi. Zebrane dane mogą stanowić cenne informacje o preferencjach klientów. Dane takie są niedostępne dla zwykłych użytkowników.
Ponadto zwykły profil użytkownika na Facebooku jest ograniczony do 5000 przyjaciół. Strony biznesowe takich ograniczeń nie mają. Jeśli zwykły użytkownik spróbuje dodać 5001 przyjaciela to zostanie poproszony o ponowne zdefiniowanie go jako firmy ale nie ma odpowiednich opcji, aby przenieść przyjaciół.
Niestety w tym momencie jedyną formą przeniesienia przyjaciół jest poproszenie o samodzielne przejście. Nie jest to proste przejście ponieważ w przypadku Facebooka zwykli użytkownicy są przyjaciółmi, zaś użytkownicy lubiący firmę są fanami. Nie ma możliwości zautomatyzowania tego procesu.
Można oczywiście wysyłać komunikat o kliknięciu odpowiedniej opcji ale z czasem można użytkowników drażnić swoimi komunikatami. Z koeli występowanie dwóch różnych kont na Facebooku może wprowadzić użytkowników w spore zamieszanie. Najgorsze, jeśli jedno z kont pozostanie później nieaktywne.
Źródło: ruformator |