Wszyscy już chyba wiedzą, że firma Valve ma bezpośredni związek z tym co oferuje wirtualna rzeczywistość w zestawie HTC Vive. Nie jest więc zapewne zaskoczeniem, że są oni mocno zainteresowani dalszym rozwojem na rynku VR.
Na ostatnim wydarzeniu Steam Dev Days opowiedzieli oni o współpracy z Pixvana o rozwoju technologii wyświetlania obrazów w jeszcze wyższych rozdzielczościach niż to mamy obecnie.
Przedstawili oni technologię Field of View Adaptive Streaming (FOVAS), która ma pozwolić na strumieniowanie obrazu w rozdzielczości do 10K. Oczywiście nie byłoby to możliwe bez pewnych uproszczeń.
Istotą technologii FOVAS jest adaptacyjne zwiększanie rozdzielczości w kierunku w jakim patrzy człowiek. Czyli po prostu, tam gdzie nie patrzymy, tam rozdzielczość jest znacznie gorsza. To już pozwala zdecydowanie zmniejszyć zapotrzebowanie na przepustowość łącz. Samo kodowanie wykorzystuje standard kompresji AVC/H.264, więc w celu zastosowania FOVAS nie trzeba robić większych rewolucji.
źródło: ixbt.com |