 Wszyscy ju� chyba wiedz�, �e firma Valve ma bezpo�redni zwi�zek z tym co oferuje wirtualna rzeczywisto�� w zestawie HTC Vive. Nie jest wi�c zapewne zaskoczeniem, �e s� oni mocno zainteresowani dalszym rozwojem na rynku VR.
Na ostatnim wydarzeniu Steam Dev Days opowiedzieli oni o wsp�pracy z Pixvana o rozwoju technologii wy�wietlania obraz�w w jeszcze wy�szych rozdzielczo�ciach ni� to mamy obecnie.
Przedstawili oni technologi� Field of View Adaptive Streaming (FOVAS), kt�ra ma pozwoli� na strumieniowanie obrazu w rozdzielczo�ci do 10K. Oczywi�cie nie by�oby to mo�liwe bez pewnych uproszcze�.
Istot� technologii FOVAS jest adaptacyjne zwi�kszanie rozdzielczo�ci w kierunku w jakim patrzy cz�owiek. Czyli po prostu, tam gdzie nie patrzymy, tam rozdzielczo�� jest znacznie gorsza. To ju� pozwala zdecydowanie zmniejszy� zapotrzebowanie na przepustowo�� ��cz. Samo kodowanie wykorzystuje standard kompresji AVC/H.264, wi�c w celu zastosowania FOVAS nie trzeba robi� wi�kszych rewolucji.
�r�d�o: ixbt.com |