W ostatnich latach Google coraz bardziej odchodzi od wyszukiwania na podstawie słów kluczowych co doprowadza do frustracji webmasterów. Co ciekawe Google samo stworzyło ten mechanizm.
Odkąd wprowadzono zaszyfrowane Google Search, która stała się domyślną wyszukiwarką Google dla każdego użytkownika, webmasterom ciężko określić słowa kluczowe dla swojej witryny.
Wielu webmasterów stron nie wie na jakie zapytanie użytkownicy wyszukali ich strony w Google. Wszystkie kłopoty rozpoczęły się od wprowadzonej aktualizacji Hummingbird, która zapewnia pewien kontekst dla wyszukiwanych przez użytkownika zapytań.
Przykładowo, jeżeli użytkownik wpisał w wyszukiwarkę Google "Empire State Building" a następnie zapyta się "jaka jest jego wysokość" Google zrozumie, że użytkownik miał na myśli wcześniej przedstawiony budynek.
Patrząc pod kątem webmastera zobaczy on, że użytkownik znalazł jego stronę wpisując w wyszukiwarkę "jaka jest jego wysokość" co nie stanowi dla niego informacji czego użytkownik konkretnie szukał. To już niestety pewien problem.
Odejście od słów kluczowych na rzecz naturalnych zapytań jest wynikiem ewolucji wyszukiwania. Co ciekawe, zmiana sposobu wyszukiwania nie oznacza, że Google nie korzysta ze słów kluczowych w ogóle. Ciągle są one w użyciu chociażby do płatnych reklam Google.
Źródło: softpedia.com |