 W ostatnich latach Google coraz bardziej odchodzi od wyszukiwania na podstawie s��w kluczowych co doprowadza do frustracji webmaster�w. Co ciekawe Google samo stworzy�o ten mechanizm.
Odk�d wprowadzono zaszyfrowane Google Search, kt�ra sta�a si� domy�ln� wyszukiwark� Google dla ka�dego u�ytkownika, webmasterom ci�ko okre�li� s�owa kluczowe dla swojej witryny.
Wielu webmaster�w stron nie wie na jakie zapytanie u�ytkownicy wyszukali ich strony w Google. Wszystkie k�opoty rozpocz�y si� od wprowadzonej aktualizacji Hummingbird, kt�ra zapewnia pewien kontekst dla wyszukiwanych przez u�ytkownika zapyta�.
Przyk�adowo, je�eli u�ytkownik wpisa� w wyszukiwark� Google "Empire State Building" a nast�pnie zapyta si� "jaka jest jego wysoko��" Google zrozumie, �e u�ytkownik mia� na my�li wcze�niej przedstawiony budynek.
Patrz�c pod k�tem webmastera zobaczy on, �e u�ytkownik znalaz� jego stron� wpisuj�c w wyszukiwark� "jaka jest jego wysoko��" co nie stanowi dla niego informacji czego u�ytkownik konkretnie szuka�. To ju� niestety pewien problem.
Odej�cie od s��w kluczowych na rzecz naturalnych zapyta� jest wynikiem ewolucji wyszukiwania. Co ciekawe, zmiana sposobu wyszukiwania nie oznacza, �e Google nie korzysta ze s��w kluczowych w og�le. Ci�gle s� one w u�yciu chocia�by do p�atnych reklam Google.
�r�d�o: softpedia.com |