Google oficjalnie włączy wbudowaną funkcję blokowania reklam w przeglądarce Chrome w dniu 15 lutego.
Wbudowany bloker za na celu zwalczania reklam, które zakłócają postrzeganie treści i nie spełniają kryteriów opracowanych przez zespół ds. poprawy jakości reklam.
Do niedozwolonych typów reklam należę:
- nakładające się wyskakujące okienka
- reklamy wideo automatycznie odtwarzające się z dźwiękiem
- reklama z licznikiem sekund jakie muszą upłynąć przed zamknięciem
- bardzo duże okna reklamowe (970x250 lub 580x400 pikseli), które zachowują swoją pozycję podczas przewijania
- w przypadku urządzeń mobilnych dodatkowo na cenzurowanym są reklamy irytujące (z migającym tłem, agresywną zmianą koloru) oraz bloki zasłaniające powyżej 30 procent powierzchni ekranu.
Twórcy stron mogą sprawdzić witrynę pod kątem niedopuszczalnych reklam i wyeliminować problemy. Google udostępniło specjalne narzędzie dla webmasterów.
Jednym z powodów dla których Google dodało bloker reklam jest zła sytuacja na rynku reklam. Z powodu natrętnych reklam cierpią reklamodawcy, którzy mało inwazyjne reklamy.
Źródło: opennet.ru |