 Google wymy�la kolejne sposoby dostarczenia trafnej reklamy dla posiadaczy mobilnych urz�dze�. Nowy typ reklamy mia�by by� ukierunkowany na panuj�ce warunki pogodowe.
By� mo�e, gdy niespodziewanie z�apie Ciebie deszcz pomy�lisz sk�d wzi�� parasol. Nowy system reklamy na podstawie warunk�w pogodowych ma "zrozumie�" potrzeb� u�ytkownika i wy�wietli� reklam� parasoli.
Google twierdzi, �e proponowany system, p�ki co pozostanie tylko na papierze. Mimo to eksperci ds. bezpiecze�stwa m�wi�, �e system mo�e stworzy� niebezpieczny precedens.
Patent przewiduje umieszczenie czujnika w smartfonie u�ytkownika, kt�ry b�dzie zbiera� dane o temperaturze otoczenia, wilgotno�ci, sk�adzie powietrza oraz innych parametrach, za pomoc�, kt�rych u�ytkownik otrzyma odpowiedni� reklam�.
Reklamy klimatyzator�w mog� by� kierowane do u�ytkownik�w zamieszkuj�cych regiony o wysokich temperaturach, a reklamy odzie�y zimowej trafi� do tych, kt�rzy �yj� w ch�odnym regionie.
"Google ju� kiedy� by�o atakowane za zbyt du�e gromadzenie danych o u�ytkownikach, teraz gigant jak si� wydaje postanowi� wetkn�� nos w �ycie u�ytkownik�w urz�dze� mobilnych" powiedzia� Huss Hussain - dyrektor Privacy International. "Takie systemy nasuwaj� od razu pytanie, gdzie przebiega granica naszej prywatno�ci i czy chcemy za ni� wpu�ci� reklamodawc�w?" - doda� Huss Hussain.
Jednak nie ma na razie potrzeby atakowania Google, p�ki jest to jedynie patent, a nie rzeczywiste rozwi�zanie technologiczne. "Patentujemy liczne rozwi�zania i najr�niejsze idee, kt�re przychodz� do g�owy naszym pracownikom. Z pewnych idei wyrastaj� rzeczywiste produkty. Cz�� naszych patent�w nie jest zwi�zana z przysz�ymi us�ugami Google" - o�wiadczy�a firma Google.
�r�d�o: cybersecurity.ru |