Mountain View, Kalifornia - Google Inc ujawniło rąbek tajemnicy co do finansowych aspektów reklam umieszczanych w usługach koncernu. Informacje te zamieszczono na jednym z blogów Google.
Lider wyszukiwarek przekazuje 68% dochodów z reklam umieszczanych obok artykułów i innych treści na stronach internetowych na rzecz swoich partnerów. Jeśli chodzi o reklamy wyświetlane obok wyników wyszukiwania, to strony zachowują tutaj 51% dochodów. Google zawsze chwaliło się tym, że jej partnerzy reklamowi zachowują większość dochodów, ale zawsze poddawane było to krytyce, gdyż brakowało na ten temat szerszych informacji.
Prowizja od zamieszczanych reklam obok zwykłej zawartości stron Web pozostała niezmienna od 2003 roku. Z kolei ceny za reklamy obok wyników wyszukiwania weszły w życie w 2005 roku.
Reklamy wyświetlane obok własnych wyników wyszukiwania przyniosły 15700000000 dolarów dochodu, zaś te które dystrybuowane do innych stron, aż 7200000000 dolarów.
Źródło: AP |