Gigant internetowy Google zamierza zakończyć skanowanie wiadomości e-mail użytkowników, które są wysyłane za pośrednictwem swoich usług, aby dodawać odpowiednią reklamę.
Nowe zasady zostaną wprowadzone stopniowo i ostatecznie wejdą w życie pod koniec 2017 roku.
"Google nie będzie już szukać słów kluczowych zawartych w treści wiadomości do użytkownika, aby personalizować reklamy" napisała Diane Greene wiceprezes Google na blogu. Od tej port firma planuje zbudować sieć reklamową na podstawie innych czynników.
Od teraz bezpłatna poczta Gmail będzie bardziej podobna do korporacyjnego G Suite a model reklamy w Google zostanie poważnie zmieniony. Firma zamierza wykorzystać technologię sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego do dopasowania reklam.
Użytkownicy mogą już teraz wyłączyć skanowanie wiadomości wyłączając spersonalizowaną reklamę Google. "Użytkownicy Gmail mogą być pewni, że Google będzie utrzymywać tajemnicę korespondencji" powiedziała Diane Greene.
Źródło: androidinsider.ru |