Firma Google bada alternatywy dla plików cookie, które ostatnio stały się kontrowersyjne i szeroko krytykowane za śledzenie użytkowników w celach reklamowych.
Gigant internetowy wg źródeł internetowych rozwija nowy rodzaj osobistych identyfikatorów, które mogłyby zastąpić pliki cookie. Nowe rozwiązanie byłoby przyjaźniejsze dla użytkowników zapewniając, im większą kontrolę nad informacjami i będzie bardziej przydatne dla reklamodawców.
W dzisiejszym USA Today napisano, że USA przygotowuje nowe przepisy regulujące pozyskiwanie informacji, w zapisach nowego prawa pliki cookie mogą być całkowicie zakazane. Przeciwko tym regulacjom protestują reklamodawcy, którzy mówią, że usunięcie plików cookie ograniczy możliwość zbierania informacji dla reklam behawioralnych. Skutkować to będzie zmniejszeniem skutecznoścą reklam i spadkiem przychodów.
Główną stroną w sporze o cookies są producenci przeglądarek. W przypadku Google występuje paradoks, gdyż firma zarazem jest producentem przeglądarki oraz agenta reklamowego.
Źródła internetowe mówią, że firma Google tworzy identyfikatory osobiste, które pozwolą na zmianę poziomu zbieranych informacji o użytkownikach. Jednocześnie należy zauważyć, że identyfikatory nie różnią się zbytnio od plików cookie, dlatego ważne jest jak Google chce zrealizować swój pomysł.
Źródło: cybersecurity.ru
Źródło obrazka: topfundraisers.ca |