 Firma Google bada alternatywy dla plik�w cookie, kt�re ostatnio sta�y si� kontrowersyjne i szeroko krytykowane za �ledzenie u�ytkownik�w w celach reklamowych.
Gigant internetowy wg �r�de� internetowych rozwija nowy rodzaj osobistych identyfikator�w, kt�re mog�yby zast�pi� pliki cookie. Nowe rozwi�zanie by�oby przyja�niejsze dla u�ytkownik�w zapewniaj�c, im wi�ksz� kontrol� nad informacjami i b�dzie bardziej przydatne dla reklamodawc�w.
W dzisiejszym USA Today napisano, �e USA przygotowuje nowe przepisy reguluj�ce pozyskiwanie informacji, w zapisach nowego prawa pliki cookie mog� by� ca�kowicie zakazane. Przeciwko tym regulacjom protestuj� reklamodawcy, kt�rzy m�wi�, �e usuni�cie plik�w cookie ograniczy mo�liwo�� zbierania informacji dla reklam behawioralnych. Skutkowa� to b�dzie zmniejszeniem skuteczno�c� reklam i spadkiem przychod�w.
G��wn� stron� w sporze o cookies s� producenci przegl�darek. W przypadku Google wyst�puje paradoks, gdy� firma zarazem jest producentem przegl�darki oraz agenta reklamowego.
�r�d�a internetowe m�wi�, �e firma Google tworzy identyfikatory osobiste, kt�re pozwol� na zmian� poziomu zbieranych informacji o u�ytkownikach. Jednocze�nie nale�y zauwa�y�, �e identyfikatory nie r�ni� si� zbytnio od plik�w cookie, dlatego wa�ne jest jak Google chce zrealizowa� sw�j pomys�.
�r�d�o: cybersecurity.ru
�r�d�o obrazka: topfundraisers.ca |