Kilka dni temu, w najpopularniejszej wyszukiwarce, jaką jest Google, doszło do kilku zmian. Teraz wyszukiwanie stało się bardziej semantyczne. Wyszukiwarka stara się zrozumieć czego użytkownik szuka. Google ma nadzieję, że dzięki temu, użytkownik znajdzie to, czego szukał. Z drugiej strony, im bardziej trafne wyniki poszukiwać, tym dłużej użytkownik zostanie przy danej wyszukiwarce, twierdzą.
"Wprowadzamy nową technologię, która pozwoli lepiej zrozumieć słownictwo i słownik pojęć związanych z zapytaniem", powiedział Ken Wilder, inżynier rozwoju Google.
Według inżynierów firmy, większość wyszukiwarek internetowych od ponad 10 lat pracują nad dokładnym dopasowaniem fraz wyszukiwania. Dzięki temu powstały kwitnące usługi CEO, techniki słów kluczowych i wiele innych, które mają na celu zwiększyć pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. W przypadku wyszukiwania semantycznego, CEO jest nadal możliwe, ale staje się znacznie trudniejsze i mniej skuteczne. Obecnie semantyczne wyszukiwanie Google, pracuje już w 37 językach.
Druga użyteczna innowacja to dłuższe snippets, a zatem podanie w wynikach wyszukiwania fragmentów strony, które w rozumieniu wyszukiwarki są najlepsze. Ale tym razem długość wyświetlane fragmentu, może się zwiększać tak, aby odzwierciedlać faktyczną treść strony.
Źródło: http://googleblog.blogspot.com/
|