Kilka dni temu, w najpopularniejszej wyszukiwarce, jak� jest Google, dosz�o do kilku zmian. Teraz wyszukiwanie sta�o si� bardziej semantyczne. Wyszukiwarka stara si� zrozumie� czego u�ytkownik szuka. Google ma nadziej�, �e dzi�ki temu, u�ytkownik znajdzie to, czego szuka�. Z drugiej strony, im bardziej trafne wyniki poszukiwa�, tym d�u�ej u�ytkownik zostanie przy danej wyszukiwarce, twierdz�.
"Wprowadzamy now� technologi�, kt�ra pozwoli lepiej zrozumie� s�ownictwo i s�ownik poj�� zwi�zanych z zapytaniem", powiedzia� Ken Wilder, in�ynier rozwoju Google.
Wed�ug in�ynier�w firmy, wi�kszo�� wyszukiwarek internetowych od ponad 10 lat pracuj� nad dok�adnym dopasowaniem fraz wyszukiwania. Dzi�ki temu powsta�y kwitn�ce us�ugi CEO, techniki s��w kluczowych i wiele innych, kt�re maj� na celu zwi�kszy� pozycj� witryny w wynikach wyszukiwania. W przypadku wyszukiwania semantycznego, CEO jest nadal mo�liwe, ale staje si� znacznie trudniejsze i mniej skuteczne. Obecnie semantyczne wyszukiwanie Google, pracuje ju� w 37 j�zykach.
Druga u�yteczna innowacja to d�u�sze snippets, a zatem podanie w wynikach wyszukiwania fragment�w strony, kt�re w rozumieniu wyszukiwarki s� najlepsze. Ale tym razem d�ugo�� wy�wietlane fragmentu, mo�e si� zwi�ksza� tak, aby odzwierciedla� faktyczn� tre�� strony.
�r�d�o: http://googleblog.blogspot.com/
 |