Google zamierza zareagować na skargi użytkowników i ogłosiło, że będzie karał strony, które przeładowane są reklamami.
"Otrzymywaliśmy powtarzające się skargi od użytkowników, którzy są przenoszenia do znalezionych stron, ale uznali że są one trudne do przeglądania ze względu na przesyt reklam", czytamy na blogu Google.
"Zamiast długiego przewijania w dół strony, starając znaleźć żądaną treść, użytkownik chce obejrzeć zawartość natychmiast. Dlatego też, jeśli strony nie oferują takiej możliwości, to nie może być tak, że będą one na górze wyników wyszukiwania. Jeśli użytkownik korzysta z wyszukiwarki i idzie w miejsce, gdzie nie znajduje czego szuka, to nie jest to dobre doświadczenie dla użytkownika".
W związku z tym, strony nadużywające reklam, będą obniżane w rankingu wyszukiwania. Na razie Google nie będzie jeszcze karało za reklamy typu pop-up oraz nakładane, ale i to w przyszłości się zmieni.
Google niestety nie udostępnia informacji na to, co to znaczy wiele reklam, jednak zapewniają, że nowe zmiany będą miały wpływ na 1 procent witryn.
Ciekawe tylko, że w wynikach wyszukiwania jest tyle reklam AdWords i jak to Google zinterpretuje.
Źródło: cybersecurity.ru
|