Google uzyskał prawo do wyłącznego patentu na wykorzystanie informacji geograficznych w reklamie, pozwalając im na zwiększenie trafności użytkowników i bezpośrednio konkurować z Apple w tym charakterze gospodarczym.
"Użyteczność, a tym samym wydajność reklamy jest lepsza, umożliwiając firmom lepsze kierowanie reklam do reakcji publiczności".
Silne przekonanie, że patent może również stanowić zagrożenie dla Apple jest próbą wejścia opartych na lokalizacji rynku reklamowego, jak również dostawców usług telekomunikacyjnych, takich jak Orange i Vodafone. Jest to poparte tym, że Apple dokonało nabycia Quattro na początku roku, który bezpośrednio konkuruje z AdMob Google. Ponadto odnotowano, że Apple odrzuca pewne lokalizacje aplikacji do AppStore, które mogą być w celu zwiększenia ich pozycji na rynku.
"Jeśli firma Google zdecydowała się na zastosowanie tego agresywnego kroku, mógłby wpłynąć negatywnie na rozpoczęcie działalności branży", powiedział Frank. "Ale Domyślam się, że będzie ona bardziej miała na celu konkurencyjność między Google a Apple, że jest to próba ataku. Google będzie chciał utrzymać równowagę sił z firmą Apple w głównym rynku reklamy. To nie był pierwotny zamiar Google, ponieważ został zgłoszony patent sześć lat temu, ale z pewnością jest jedną z konsekwencji przyznania patentu dziś . To nie w stylu Apple do tworzenia zamieszania więc nie jest w stanie powiedzieć nic na ten temat. "
Źródło: tcmagzine |