 Google uzyska� prawo do wy��cznego patentu na wykorzystanie informacji geograficznych w reklamie, pozwalaj�c im na zwi�kszenie trafno�ci u�ytkownik�w i bezpo�rednio konkurowa� z Apple w tym charakterze gospodarczym.
"U�yteczno��, a tym samym wydajno�� reklamy jest lepsza, umo�liwiaj�c firmom lepsze kierowanie reklam do reakcji publiczno�ci".
Silne przekonanie, �e patent mo�e r�wnie� stanowi� zagro�enie dla Apple jest pr�b� wej�cia opartych na lokalizacji rynku reklamowego, jak r�wnie� dostawc�w us�ug telekomunikacyjnych, takich jak Orange i Vodafone. Jest to poparte tym, �e Apple dokona�o nabycia Quattro na pocz�tku roku, kt�ry bezpo�rednio konkuruje z AdMob Google. Ponadto odnotowano, �e Apple odrzuca pewne lokalizacje aplikacji do AppStore, kt�re mog� by� w celu zwi�kszenia ich pozycji na rynku.
"Je�li firma Google zdecydowa�a si� na zastosowanie tego agresywnego kroku, m�g�by wp�yn�� negatywnie na rozpocz�cie dzia�alno�ci bran�y", powiedzia� Frank. "Ale Domy�lam si�, �e b�dzie ona bardziej mia�a na celu konkurencyjno�� mi�dzy Google a Apple, �e jest to pr�ba ataku. Google b�dzie chcia� utrzyma� r�wnowag� si� z firm� Apple w g��wnym rynku reklamy. To nie by� pierwotny zamiar Google, poniewa� zosta� zg�oszony patent sze�� lat temu, ale z pewno�ci� jest jedn� z konsekwencji przyznania patentu dzi� . To nie w stylu Apple do tworzenia zamieszania wi�c nie jest w stanie powiedzie� nic na ten temat. "
�r�d�o: tcmagzine |