 Google zmienia swoj� polityk� klikni�� w reklamy z telefon�w kom�rkowych i urz�dze� mobilnych.
Alan Hung, dyrektor mobilnej reklamy w Google, powiedzia�, �e mobilna reklama generuje wiele fa�szywych klikni�� w por�wnaniu do reklam wy�wietlanych w komputerach. Przyczyn� przypadkowych klikni�� w reklamy s� grube palce u�ytkownik�w.
Alan Hung na swoim blogu napisa�, �e wielu u�ytkownik�w nie�wiadomie klika w reklamy, poniewa� ekrany urz�dze� mobilnych s� ma�e. Elementy aplikacji czy gry nachodz� na reklam�, przez co u�ytkownik mimowolnie klika na reklam�.
Pomimo faktu, �e Google nadal b�dzie otrzymywa� prowizj� za "przypadkowe klikni�cia", firma twierdzi, �e nie s� zadowoleni z istniej�cego stanu rzeczy, poniewa� firma walczy o skuteczno�� wy�wietlanych reklam. "Chcemy aby u�ytkownik zapozna� si� z tre�ci� reklamy i �wiadomie w ni� klika�. Obecnie nie zawsze tak si� dzieje, wiele klikni�� jest mimowolne, przez co obni�a to wydajno�� og�oszenia" napisa� Alan Hung.
Aby poprawi� t� sytuacj� Google b�dzie ostrzega� u�ytkownika o przej�ciu do witryny reklamowej. Dopiero po wyra�eniu zgody u�ytkownik mobilnego urz�dzenia zostanie przekierowany na witryn� reklamodawcy.
�r�d�o: cybersecurity.ru |