Google zmienia swoją politykę kliknięć w reklamy z telefonów komórkowych i urządzeń mobilnych.
Alan Hung, dyrektor mobilnej reklamy w Google, powiedział, że mobilna reklama generuje wiele fałszywych kliknięć w porównaniu do reklam wyświetlanych w komputerach. Przyczyną przypadkowych kliknięć w reklamy są grube palce użytkowników.
Alan Hung na swoim blogu napisał, że wielu użytkowników nieświadomie klika w reklamy, ponieważ ekrany urządzeń mobilnych są małe. Elementy aplikacji czy gry nachodzą na reklamę, przez co użytkownik mimowolnie klika na reklamę.
Pomimo faktu, że Google nadal będzie otrzymywać prowizję za "przypadkowe kliknięcia", firma twierdzi, że nie są zadowoleni z istniejącego stanu rzeczy, ponieważ firma walczy o skuteczność wyświetlanych reklam. "Chcemy aby użytkownik zapoznał się z treścią reklamy i świadomie w nią klikał. Obecnie nie zawsze tak się dzieje, wiele kliknięć jest mimowolne, przez co obniża to wydajność ogłoszenia" napisał Alan Hung.
Aby poprawić tę sytuację Google będzie ostrzegać użytkownika o przejściu do witryny reklamowej. Dopiero po wyrażeniu zgody użytkownik mobilnego urządzenia zostanie przekierowany na witrynę reklamodawcy.
Źródło: cybersecurity.ru |