Google w obecnej trudnej sytuacji gospodarczej stara się przyciągnąć nowych klientów poprzez ukierunkowaną reklamę. Jednak nawet w Google coraz ciężej jest ją uznać za odpowiednią.
Firma wprowadza bowiem nowy rodzaj reklamy kontekstowej, reklamy wideo. Nowe zmiany mają na celu stworzenie bardziej odpowiedniej reklamy w wyszukiwarkach, która była by odpowiednia dla użytkowników i bardziej dochodowa dla reklamodawców. "Teraz możemy zaoferować klientom nowe możliwości - umieszczenie reklamy wideo", powiedział Nick Fox, dyrektor ds. promocji nowych produktów firmy Google.
Obecnie firma proponuje nowy system wraz z tekstem reklamy. Dla reklamodawców będzie od teraz działał nowy system płatności. Jeżeli użytkownik kliknie tradycyjną reklamę, wszystko odbywa się normalnie. Jeżeli natomiast użytkownik ogląda wideo ale nie przejdzie dalej, tutaj reklamodawca płaci już normalnie. Jeżeli użytkownik przejdzie na stronę, reklamodawca płaci podwójnie.
W 2010 roku firma zamierza wprowadzić do systemu szereg nowych funkcji analitycznych tak, aby reklamodawcy mogli uzyskiwać szczegółowe statystki na temat danego kanału wideo.
Cennik nowej usługi nie został jeszcze zatwierdzony. Sam system zostanie w pełni wdrożony do końca września.
Źródło:
cybersecurity