W celu poprawy bezpieczeństwa użytkowników Google postanowiło usunąć z Web Store 192 dodatki, które stanowiły zagrożenie dla 14 milionów użytkowników.
Akcja odbyła się pod patronatem naukowców z University of California, Berkeley, którzy przeprowadzili badania dotyczące wstrzykiwania reklam. Naukowcy opracowali metodę, pozwalającą złapać tych deweloperów, którzy w swoich dodatkach umieszczają potencjalnie szkodliwy kod.
Pojawiające się reklamy przez zainstalowane dodatki stały się zmorą użytkowników wszystkich przeglądarek, niezależnie od systemu operacyjnego.
Użytkownicy byli narażeni na ataki typu Man in the middle, jak również na różnego rodzaju oszustwa przez instalację niebezpiecznego rozszerzenia.
Google po ponad 100.000 skarg od użytkowników dotyczących wstrzykiwania reklam postanowiło zrobić porządek z nieuczciwymi deweloperami. Od początku roku firma również podnosi świadomość użytkowników na temat szkodliwych dodatków.
Źródło: softpedia.com |