Japoński producent samochodów, Honda Motor, odnotował ogromny wyciek danych swoich klientów. Według informacji spółki, wyciek ten dotyczy bazy danych blisko dwóch milionów osób, głównie w USA. Baza danych zawierała dane osobowe, adresy e-mail i inne prywatne informacje.
Warto tutaj zauważyć, że o włamaniu do systemu IT poinformowała firma Silverpop Systems zajmująca się kampaniami reklamowymi Hondy. To czy to z tej firmy dane wyciekły, tego do końca nie wiadomo, jednak wiele wskazuje, że to właśnie w tym miejscu doszło do kradzieży.
Firma Silverpop Systems obsługuje nie tylko Hondę, ale także McDonald's oraz devianArt, jednak w tych przypadkach nikt nie mówi o podobnej sytuacji.
Co do zdarzenia z Hondą, wyciek dotyczy nazwisk klientów, nazw użytkowników oraz haseł do zamkniętej sekcji strony Hondy, adresów e-mail, numerów VIN samochodów oraz kilku innych danych. W większości są to klienci, którzy dokonali zakupu modelu Honda Accura.
W kompanii samochodowej poinformowano, że wszyscy zainteresowani są już powiadamiani o sytuacji. Większość z nich martwi się głównie wyciekiem numerów VIN, które później mogą zostać zmienione podczas kradzieży auta. Honda już szykuje odpowiednie scenariusze działań dla swoich klientów, które będzie można realizować u lokalnych dilerów tej marki. |