 Wed�ug pomiar�w obiecuj�cych na przysz�o�� technologii gier online jakie wbudowano w HTML 5, s� one wolniejsze od tego co nam oferuje konwencjonalny Flash.
Specjalista kodowania wideo w trybie online Jan Ozer przeprowadzi� badania por�wnawcze dotycz�ce wydajno�ci oferowanych przez obydwie technologie w odtwarzaniu wideo online. HTML 5 ma si� sta� nowym super standardem Hypertext Markup Language w tworzeniu stron internetowych WWW. Zak�ada on, �e do odtwarzania wideo wystarcz� standardowe narz�dzia dzi�ki czemu u�ytkownik niczego nie b�dzie musia� instalowa�.
Problemem flasha ma by� jego zapotrzebowanie na moc obliczeniow�. Nawet Steve Jobs powiedzia� podczas prezentacji iPada, �e z flashem b�dzie tutaj problem i alternatywnie zach�ca do u�ywania HTML 5.
Test zosta� przeprowadzony na r�nych procesorach i na r�nych przegl�darkach, a tak�e na r�nych systemach operacyjnych, jednak na tym samym filmie w serwisie YouTube. Na pewno na przej�ciu z flasha 10.0 na 10.1 zyska�y systemy Windowsowe, a na tym samym poziomie pozosta� Mac OS X. Na pewno te� by�o to efektem dzia�ania przyspieszenia sprz�towego.
Co do por�wnania obu technologii Flash oraz HTML 5, jedyna przegl�darka stosuj�ca obie technologie Google Chrome nie wykaza�a korzy�ci na cze�� HTML 5. Nie ma co na razie oczekiwa�, wi�c na cuda ze strony nowej technologii.
�r�d�o: ruformator |