IBM nakazał swoim pracowników usunięcie z komputerów biurowych Microsoftowego pakietu biurowego Office i przejście na własny pakiet Lootus Symphony. Polecenie to dotyczy prawie 360 tysięcy pracowników firmy. Dodatkowo do końca tego roku, wszystkie dokumenty sporządzone w innych formatach mają zostać przekonwertowane do formatu ODF.
Jak się okazuje obecnie nie wolno już nawet instalować MS Office bez zgody kierownictwa. Instrukcja dla pracowników ukazała się pod koniec sierpnia i nakazywała zainstalowanie w ciągu 10 dni od niej pakietu Lotus Symphony na wszystkich komputerach w firmie. Jak się szacuje uczyniło to już 330 tys. pracowników.
Co ciekawe nie chodzi tu o oszczędności a o przyszłość dokumentacji. Każdy dokument w firmie ma być możliwy do odczytania w przyszłości na każdej platformie i w Internecie, stąd otwarty format ODF. Sam Lotus Symphony został stworzony w oparciu o OpenOffice wersji 1.x. Programiści IBMa zmienili jednak kod dostosowując pakiet do własnych potrzeb, m. in. zmieniając jego interfejs.
Źródło:
heise-online