 W brytyjskich i ameryka�skich sklepach pojawi�o si� inteligentne lustro, kt�re pozwala klientkom na wyb�r odpowiednich kosmetyk�w. Wyr�b ten jest wytwarzany przez IBM i dostarczany przez firm� EZFace.
Gad�et ten fotografuje osoby i pokazuj�c mu kod kreskowy stwierdza jaki trzymaj� oni produkty po czym pokazuje jak z nimi dana osoba by wygl�da�a. Tak wi�c osoba taka bierze szmink�, tusz, cie� do powiek, puder czy inny kosmetyki, lustro skanuje kod kreskowy, nast�pnie bierze pod uwag� kolor sk�ry, oczu i aktualne o�wietlenie, a na koniec generuje obraz wynikowy.
W tym momencie firmy kosmetyczne zyskuj� now� platform� reklamow� i to do�� skuteczn�. Jest to szczeg�lnie przydatne w supermarketach, gdzie nie ma miejsca na sprawdzanie pr�bek.
Swoj� drog� podobn� us�ug� oferuje japo�ska firma Shiseido i na swojej witrynie ameryka�ska firma Taaz. Jednak EZFace zamierza p�j�� dalej i zwolni� urz�dzenie pokazuj�ce klienta w innej fryzurze czy w odzie�y, w tym butach.
�r�d�o: compulenta |