W brytyjskich i amerykańskich sklepach pojawiło się inteligentne lustro, które pozwala klientkom na wybór odpowiednich kosmetyków. Wyrób ten jest wytwarzany przez IBM i dostarczany przez firmę EZFace.
Gadżet ten fotografuje osoby i pokazując mu kod kreskowy stwierdza jaki trzymają oni produkty po czym pokazuje jak z nimi dana osoba by wyglądała. Tak więc osoba taka bierze szminkę, tusz, cień do powiek, puder czy inny kosmetyki, lustro skanuje kod kreskowy, następnie bierze pod uwagę kolor skóry, oczu i aktualne oświetlenie, a na koniec generuje obraz wynikowy.
W tym momencie firmy kosmetyczne zyskują nową platformę reklamową i to dość skuteczną. Jest to szczególnie przydatne w supermarketach, gdzie nie ma miejsca na sprawdzanie próbek.
Swoją drogą podobną usługę oferuje japońska firma Shiseido i na swojej witrynie amerykańska firma Taaz. Jednak EZFace zamierza pójść dalej i zwolnić urządzenie pokazujące klienta w innej fryzurze czy w odzieży, w tym butach.
Źródło: compulenta |