 Du�e jajoroboty, towarzysze z �elaza z monitorem na g�owie zamiast nosa i szorstkim syntezatorowym g�osem. C� to takiego? Niewiele os�b zdaje sobie spraw� ale to w�a�nie nauczyciele j�zyka angielskiego w Korei Po�udniowej.
Nie by�o tam bowiem wyj�cia. Rynek potrzebuje os�b znaj�cych ten j�zyk, a nauczycieli by�o jak na lekarstwo. Znaleziono wi�c na to rozwi�zanie, roboty maj�ce wiele zalet w stosunku do tradycyjnych nauczycieli. Po pierwsze nie bior� wynagrodze�, po drugie nie m�cz� si�, a po trzecie posiadaj� ogromn� wiedz�, nie robi�c �adnych b��d�w w wymowie i pi�mie. A przy tym dzieciaki si� doskonale bawi�
"Mog� funkcjonowa� niezale�nie, w tym sensie, �e s� zdecydowanie lepsi. Nie jest trudno sobie wyobrazi�, �e dzieciaki s� ciekawsze rozm�w z robotem, a nie nauczycielem. Dobra wymowa, gry ... Oni nie s� zm�czeni, nawet gdy dzia�aj� bez wielkich przerw przez osiem godzin dziennie", powiedzia� Kim Munsang, dyrektor Centrum. Inteligentnej Robotyki w Korea�skim Instytucie Nauki i Technologii.
Teraz roboty czekaj� jeszcze trzymiesi�czne badania, a potem mog� ruszy� do nauki w wiejskich szko�ach. W takich obszarach b�d� one szczeg�lnie przydatne, gdy� zwyczajnie ludzie tam boj� si� obcych, dodaje Munsang.
�r�d�o: http://www.sbs.com.au/ |