 Kapsersky Lab opatentowa�o w�a�nie now� technik� identyfikacji spamu w wiadomo�ciach elektronicznych.
Wiadomo jest powszechnie, �e dzisiaj niechciane wiadomo�ci spam zalewaj� Internet. Opr�cz zwyk�ych reklam, cz�sto zawieraj� one szkodliwe oprogramowanie czy odsy�acze do fa�szywych stron. Dlatego tak wa�nym elementem wsp�czesnej ochrony przed szkodnikami jest odpowiednie wykrywanie spamu i informowanie o nim u�ytkownika.
Najpopularniejsze obecnie techniki wykrywania spamu polegaj� na analizie s��w kluczowych zawartych w tych wiadomo�ciach. Sama technika okazuje si� w wielu przypadkach nad wyraz skuteczna, a tak�e potrafi po odpowiednim skonfigurowaniu, blokowa� niechciane, nowe typy reklam.
Nowa technologia od Kaspersky oparta zosta�a na tym samym systemie analizowania s��w kluczowych oraz fraz. Zarejestrowano j� w Ameryka�skim Urz�dzie Patent�w i Znak�w Towarowych 16 listopada 2010 roku pod numerem 7 836 061.
Polega ona dok�adniej na klasyfikacji elektronicznych wiadomo�ci tekstowych w oparciu o tzw hierarchiczn� list� kategorii wiadomo�ci, kt�re to kategorie definiuj� zbiory s��w kluczowych oraz szablony niechcianych tekst�w. Po ocenie stopnia przynale�no�ci do wybranych kategorii oraz szablonu dochodzi do podj�cia decyzji czy wiadomo�� jest spamem czy te� nie.
Same kategorie wiadomo�ci mo�na tak�e dodawa� samodzielnie poprzez wskazanie odpowiednich s��w kluczowych czy przedstawiaj�c szablon typowej wiadomo�ci spam. Same kategorie mo�na dalej dzieli� na podkategorie uszczeg�awiaj�c klasyfikacj�.
"Spam nale�y do jednych z najbardziej irytuj�cych i nieprzyjemnych zagro�e�, a ka�dy spadek jako�ci filtrowania jest natychmiast odczuwalny przez wszystkich u�ytkownik�w. Dlatego tak wa�ne jest, aby�my utrzymywali wysok� jako�� ochrony zapewnianej przez antyspamowe komponenty naszych produkt�w i nieustannie rozwijali nowe technologie", powiedzia� Andriej Nikiszin, dyrektor dzia�u ds. bada� nad technologiami chmury i zawarto�ci.
�r�d�o: Informacja prasowa Kaspersky Lab |