Kapsersky Lab opatentowało właśnie nową technikę identyfikacji spamu w wiadomościach elektronicznych.
Wiadomo jest powszechnie, że dzisiaj niechciane wiadomości spam zalewają Internet. Oprócz zwykłych reklam, często zawierają one szkodliwe oprogramowanie czy odsyłacze do fałszywych stron. Dlatego tak ważnym elementem współczesnej ochrony przed szkodnikami jest odpowiednie wykrywanie spamu i informowanie o nim użytkownika.
Najpopularniejsze obecnie techniki wykrywania spamu polegają na analizie słów kluczowych zawartych w tych wiadomościach. Sama technika okazuje się w wielu przypadkach nad wyraz skuteczna, a także potrafi po odpowiednim skonfigurowaniu, blokować niechciane, nowe typy reklam.
Nowa technologia od Kaspersky oparta została na tym samym systemie analizowania słów kluczowych oraz fraz. Zarejestrowano ją w Amerykańskim Urzędzie Patentów i Znaków Towarowych 16 listopada 2010 roku pod numerem 7 836 061.
Polega ona dokładniej na klasyfikacji elektronicznych wiadomości tekstowych w oparciu o tzw hierarchiczną listę kategorii wiadomości, które to kategorie definiują zbiory słów kluczowych oraz szablony niechcianych tekstów. Po ocenie stopnia przynależności do wybranych kategorii oraz szablonu dochodzi do podjęcia decyzji czy wiadomość jest spamem czy też nie.
Same kategorie wiadomości można także dodawać samodzielnie poprzez wskazanie odpowiednich słów kluczowych czy przedstawiając szablon typowej wiadomości spam. Same kategorie można dalej dzielić na podkategorie uszczegóławiając klasyfikację.
"Spam należy do jednych z najbardziej irytujących i nieprzyjemnych zagrożeń, a każdy spadek jakości filtrowania jest natychmiast odczuwalny przez wszystkich użytkowników. Dlatego tak ważne jest, abyśmy utrzymywali wysoką jakość ochrony zapewnianej przez antyspamowe komponenty naszych produktów i nieustannie rozwijali nowe technologie", powiedział Andriej Nikiszin, dyrektor działu ds. badań nad technologiami chmury i zawartości.
Źródło: Informacja prasowa Kaspersky Lab |