Khronos Group ogłosiła wydanie specyfikacji OpenGL 3.1. Zawiera on w sobie nową wersję języka cieniowania GLSL 1.40, zapewnia zwiększony dostęp do najnowszej generacji sprzętu graficznego, poprawiono programowalność, wprowadzono bardziej wydajne przetwarzanie na wierzchołkach, rozszerzono funkcjonalność teksturowania oraz zwiększono elastyczność zarządzania buforem.
OpenGL 3.1 wykorzystuje ewolucyjne podejście w stosunku do wersji 3.0, aby znacznie uprościć API oraz pozwolić na bardziej efektywne tworzenie oprogramowania, poprzez ujednolicenie rozwoju z mobilnym OpenGL ES i wbudowanym 3D API.
W specyfikacji 3.1 wprowadzono wiele istotnych funkcji:
- Texture Buffer Objects - nowy format tekstur do zastosowań w aplikacjach obliczeniowych GPU;
- format Signed Normalized Textures wprowadza nowe tekstury ze znormalizowanym zakresem [-1.0, 1.0];
- wprowadzono możliwość zastosowania do 16 tekstur dla Vertex Shader;
- Primitive Restart - łatwe restartowanie i wykonywanie prymitywów;
- Instancing - zdolność do ponownego malowania z użyciem danych o wierzchołkach;
- CopyBuffer API - przyspiesza kopiowanie danych z jednego bufora obiektu do drugiego.
Wszystkie szczegóły można już znaleźć na stronie 'http://www.khronos.org/opengl.
Źródło: http://www.khronos.org/ |