Badania przeprowadzone przez Accenture potwierdziły znaną prawdę, że ludzie dość często mają dość swoich urządzeń elektronicznych, które zamrażają (zwieszają się) lub po prostu przestają działać.
Firma przeprowadzająca ankietę w USA i Wielkiej Brytanii na użytkownikach elektronicznych gadżetów stwierdziła, że ponad połowa z nich była sfrustrowana, że technologia nie działa. Zaskakujące może być bardziej, że konsumenci wolą zapłacić za technologię, która faktycznie robi co obiecał producent.
Oznacza to, że "fajne gadżety" wkrótce staną się historią, ludzie mają dość za płacenie za styl czy formę, która przewyższa funkcjonalność. Wg Accenture ludzie są gotowi kupić nudne, ale niezawodne urządzenie. "Ponieważ konsumenci gromadzą i polegają na coraz większej liczbie urządzeń, które ułatwiają, im zarządzaniem ich życiem, są oni coraz bardziej sfrustrowani na urządzenia, które ulegają częstym awariom" powiedział Jean-Laurent Poitou, dyrektor zarządzający Accenture Embedded Software.
"Super wygląd" już nie wystarcza, konsumenci zwłaszcza młodsi mają prostsze i bardziej inteligentne urządzenia z odpowiednią liczbą przydatnych funkcji. - Dodał Poitou.
Ponad połowa badanych stwierdziła, że byli sfrustrowani, na co najmniej jedno urządzenie, które najczęściej używają. Awarie uznane były przez 39% respondentów za najbardziej irytujące. Prawie połowa ankietowanych uważa, że ich urządzenie nie chroni odpowiednio ich danych osobowych oraz ich prywatności. Najwięcej, 49%, tego typu głosów zanotowano w grupie wiekowej 18-24 lat.
Frustracja konsumentów skierowana jest nawet w obszarach najbardziej podstawowych technologii, chcieliby oni przekazać projektantom urządzeń swoją opinię: "wolimy, aby urządzenie było proste". 43 procent ankietowanych powiedziało, że wolałoby deweloperzy skoncentrowali się na niezbędnych funkcjach.
Połowa respondentów stwierdziła, że byliby gotowi zapłacić więcej, aby uzyskać lepsze urządzenia, które działają dobrze i wykonują swoje zadania automatycznie i autonomicznie.
Źródło newsa: http://www.theinquirer.net
Źródło obrazka: http://tech.icrontic.com |