Autor: Mariusz Kołacz (rokko)
Strona autora: techformator.pl
Kontakt: m.kolacz(at)hotfix.pl
W artykule przedstawiono, w jaki sposób przeprowadzić operację mapowania zdalnego zasobu (w tym wypadku serwera FTP), aby można było korzystać z niego, jak z lokalnego dysku twardego.
1. Zakładamy konto FTP
W pasku adresu przeglądarki wpisujemy
drivehq.com Na stronie głównej lokalizujemy dział
FTP Server Hosting & Software i klikamy na zielony przycisk
SIGN UP FREE.
W polach podajemy kolejno nazwę użytkownika
(User Name), swój email
(Email Addres), hasło
(Password) oraz w polu
Confirm Password potwierdzamy wcześniej wprowadzone hasło poprzez ponowne jego wpisanie.
Po przeczytaniu warunków, na jakich udostępniana jest usługa, zaznaczamy pole
I accept Membership Agreement. Oczywiście tutaj nie mamy innego wyjścia, jeżeli chcemy stworzyć konto FTP, musimy zaakceptować regulamin. Po wprowadzeniu danych klikamy
Free Sign Up.
Teraz pozostaje tylko aktywować konto. Na podany podczas rejestracji adres email przyjdzie list z prośbą o potwierdzenie założenia konta. Proces aktywacji sprowadza się do kliknięcia zawartego w liście odsyłacza. Po dokonaniu tej czynności Nasze konto jest gotowe do użycia. Na aktywację konta mamy 48 godzin. Jeżeli na wskazany adres email nie przyszła pożądana wiadomość, logujemy się na pocztę poprzez WWW i sprawdzamy czy filtr antyspamowy Naszej skrzynki nie zakwalifikował listu jako spam, umieszczając go w katalogu SPAM. Jeżeli przez pomyłkę wprowadziliśmy błędny adres email, możemy zalogować się na konto (pomimo braku jego aktywacji) i zmienić dotychczasowy adres na właściwy (inny).
2. Mapujemy lokalizację sieciową (ftp).
Do przesłania plików można użyć aplikacji klienckiej oferowanej przez serwis, gdzie zakładaliśmy konto
DriveHQ FileManager lub skorzystać z dowolnego klienta FTP np.
FileZilla,
WinSCP.
Jeszcze lepszym rozwiązaniem może być zamapowanie dysku sieciowego, co w tym wypadku oznacza, iż dostęp do plików będzie znacznie prostszy, a w oknie Mój komputer widoczna będzie ikona dysku sieciowego. Jest to bardzo praktyczne rozwiązanie. W dalszej części poradnika opiszę krok po kroku jak tego dokonać.
Klikamy
Start =>
Komputer, następnie z menu
Narzędzia wybieramy opcję
Mapuj dysk sieciowy. W oknie klikamy hiperłącze
Połącz z witryną sieci Web, która umożliwia przechowywanie dokumentów i obrazów (1).
W następnym klikamy
Dalej (2).
Wskazujemy konkretną lokalizację sieciową, w tym celu klikamy na opcji
Wybierz niestandardową lokalizację sieciową (3).
Wskazujemy adres serwera FTP, w polu
Adres internetowy lub sieciowy (4) wpisujemy
ftp://ftp.drivehq.com po czym przechodzimy
Dalej. Jeżeli założyliśmy konto w innym serwisie świadczącym usługi FTP, adres dostępu do serwera możemy uzyskać na stronie usługodawcy, zazwyczaj w dziale FAQ lub w treści listu potwierdzającego aktywację konta.
W Naszym przypadku, aby uzyskać dostęp do konta, wymagane jest podanie hasła, dlatego odznaczamy opcję
Zaloguj anonimowo, a następnie wpisujemy w polu
Nazwa użytkownika swój login
(5), który podaliśmy podczas rejestracji konta
(User Name). Po wykonaniu tych czynności przechodzimy
Dalej.
Kolejnym etapem jest zdefiniowanie nazwy skrótu. Należy wpisać taką nazwę, która będzie w sposób jednoznaczny identyfikowała Nasz dysk sieciowy (lokalizację sieciową). Dla przykładu będzie to np.
DriveHQ (6). Skrót będzie widoczny w oknie Mój komputer. Po wpisaniu nazwy przechodzimy
Dalej.
W ostatnim oknie kreatora klikamy
Zakończ (7).
Jeżeli nie odznaczyliśmy opcji
Otwórz tę lokalizację sieciową po kliknięciu przycisku Zakończ, pojawi się kolejne okno z prośbą o autoryzację. Wpisujemy w nim dane, które podawaliśmy podczas rejestrowania konta, czyli login (nazwę użytkownika) oraz hasło. Jeżeli chcemy, aby system zapamiętał wprowadzone hasło, zaznaczamy opcję
Zapisz hasło. Dzięki temu nie będzie potrzeby każdorazowego wprowadzania hasła podczas dostępu do lokalizacji sieciowej. W przypadku, gdy z jednego konta użytkownika korzysta kilka osób, w celu zabezpieczenia danych przed nieuprawnionym dostępem, należy bezwzględnie odznaczyć wspomnianą opcję. Po wpisaniu wymaganych danych klikamy na przycisk
Zaloguj.
Od tej pory dostęp do plików przechowywanych na serwerze będzie znacznie łatwiejszy, a cała procedura uzyskania dostępu do plików, będzie sprowadzała się jedynie do kliknięcia odpowiedniej ikonki w oknie Mój komputer.
W razie jakichkolwiek problemów związanych z wyborem konta, rejestracją, aktywacją czy mapowaniem lokalizacji sieciowej, pomoc możecie uzyskać na Naszym
FORUM.
Copyright © rokko