 Firma McAfee opublikowa�a raport na temat zniech�cenia przedsi�biorstw do wdra�ania technologii Web 2.0. Niech�� ta wynika bezpo�rednio z problem�w bezpiecze�stwa jakie powoduje ta technologia.
Web 2.0 to technologia, kt�r� mo�na okre�li� jako wszelakie media spo�eczno�ciowe, jak Facebook, Twitter czy YouTube, a tak�e specjalizowane rozwi�zania dla firm. Jak si� okazuje, przedsi�biorstwa te widz� zalety p�yn�ce z Web 2.0, zw�aszcza jako generatora przychod�w, jednak maj� one ogromne obawy przed zagro�eniami jakie ona ze sob� nios�.
W badaniu przeprowadzonym przez McAfee wzi�o udzia� ponad 1000 decydent�w z firm znajduj�cych si� w 17 krajach. Okazuje si�, �e 50% z nich niepokoi si� o bezpiecze�stwo zwi�zane z aplikacjami Web 2.0, takimi jak mikroblogi, platformy umo�liwiaj�ce wsp�prac�, poczt� elektroniczn� dost�pn� przez przegl�dark� oraz narz�dzia do wsp�dzielenia informacji. A� 60% z nich niepokoi si� o mo�liwo�� utraty reputacji do jakiej mo�e doj�� po niew�a�ciwym u�yciu technologii Web 2.0, a 60% z nich ju� odnotowa�o z tego tytu�u straty si�gaj�ce �rednio 2 milion�w USD, gdzie ��czne straty wynikaj�ce z incydent�w w zakresie bezpiecze�stwa w zesz�ym roku si�gn�y ponad 1.1 miliarda dolar�w.
Najwi�cej firm decyduj�cych si� na t� technologi� mo�na znale�� w Brazylii, Hiszpanii a tak�e w Indiach, za� najmniej w Kanadzie, Australii, Stanach Zjednoczonych oraz w Wielkiej Brytanii. W krajach, gdzie najwi�cej firm decyduje si� na t� technologi�, jej poziom akceptacji wynosi a� 90%. 75% firm uwa�a, �e nowe technologie Web 2.0 da�y im nowe przychody, a 40% m�wi�o o zwi�kszeniu produktywno�ci.
Wiele firm woli blokowa� aplikacje Web 2.0 zamiast wdro�y� polityk� reguluj�c� ich wykorzystanie. A� 13% firm na �wiecie blokuje je ca�kowicie, za� 81% ogranicza ich mo�liwo�ci w przynajmniej jednym narz�dziu w obawie o bezpiecze�stwo. Co ciekawe, jedna trzecia nie wprowadzi�a �adnej polityki w zakresie medi�w spo�eczno�ciowych. Spo�r�d 66% firm posiadaj�cych tak� polityk�, 71% z nich stosuje tutaj rozwi�zania techniczne, aby m�c kontrolowa� przestrzeganie zasad.
�r�d�o: Informacja prasowa |