 Producent oprogramowania antywirusowego McAfee zapowiada refundacj� szk�d poniesionych przez swoich klient�w w wyniku wydania nieudanej aktualizacji przez t� firm�. Dla przypomnienia, w �rod� McAfee wyda�a aktualizacj� do swojego antywirusa, kt�ra wa�ny plik systemowy uznawa�a za szkodliwe oprogramowanie, po czym przenosi� go do kwarantanny. W tym momencie system odmawia� pos�usze�stwa dokonuj�c restartu. Wielu u�ytkownik�w straci�o pliki nad kt�rymi aktualnie pracowali.
Problem pojawi� si� w �rod� rano, kiedy to pierwsi u�ytkownicy zacz�li skar�y� si� na awarie systemu. Zak�adnikami antywirusa stawa�y si� wa�ne pliki systemowe, zw�aszcza krytyczny plik svchost.exe. P�niej McAfee przyzna�o, �e problem zaistnia� w systemie Windows XP z dodatkiem SP3. Po zablokowaniu okre�lonego pliku systemowego u�ytkownik otrzymywa� niebieski ekran �mierci. Firma zaleca�a uruchomienie komputera w trybie awaryjnym i po aktualizacji sygnatur antywirusa przywr�ci� niewinnie wi�ziony plik.
Oficjalne przeprosiny za t� sytuacj� firma przedstawi�a w pi�tek. W raporcie firma zobowi�za�a si� na wyp�at� odszkodowa�, jednak brakowa�o na ten temat szczeg��w. Teraz, producent zobowi�za� si� przedstawi� pe�en plan wyp�aty odszkodowa�.
"Je�eli ponios�e� koszty naprawy spowodowane problemami, do�o�ymy wszelkich stara�, aby zwr�ci� je" podano w specjalnym og�oszeniu sp�ki. "Odpowiednie dane zostan� opublikowane w ci�gu kilku dni. B�d� w kontakcie".
Ponadto, lojalnym klientom, kt�rzy nadal b�d� chcieli korzysta� z produkt�w McAfee , producent zobowi�za� si� przed�u�y� licencj� do dw�ch lat bezp�atnie.
�r�d�o: cybersecurity |