Autor: Mariusz Kołacz (rokko)
Strona autora: techformator.pl
Kontakt: m.kolacz(at)hotfix.pl
Instalując wersję testową Microsoft Office 2010 użytkownik otrzymuje w pełni funkcjonalny pakiet biurowy działający przez 60 dni. Microsoft aby ułatwić zarządzanie instalacją pakietu Office poszło na rękę administratorom systemów i w finalnej wersji produktu udostępniło wygodne w użyciu narzędzie, dzięki któremu możliwe jest przedłużenie okresu testowego.
Aby wydłużyć okres testowy pakietu biurowego Microsoft Office 2010 należy wykonać następujące czynności:
Otwieramy wiersz poleceń z uprawnieniami Administratora, Start => Uruchom => cmd => wciskamy kombinację klawiszy CTRL + SHIFT + ENTER
Przechodzimy do lokalizacji (domyślnie)
C:\Program Files\Common Files\microsoft shared\OfficeSoftwareProtectionPlatform
cd /d "C:\Program Files\Common Files\microsoft shared\OfficeSoftwareProtectionPlatform"
Ścieżka może się różnić w zależności od typu systemu operacyjnego oraz wersji zainstalowanego pakietu (32bit/64bit). Powyższa lokalizacja dotyczy systemu Windows Vista 32 bit oraz pakietu biurowego w wersji 32 bitowej.
Aby uniknąć problemów można od razu wpisać:
cd /d "%programfiles%\Common Files\microsoft shared\OfficeSoftwareProtectionPlatform"
Ostatnim krokiem ku przedłużeniu okresu testowego jest wywołanie pliku OSPPREARM.EXE, w oknie konsoli wpisujemy:
OSPPREARM.EXE
Okres testowy zostanie wydłużony o kolejne 30 dni, czas jest liczony od momenu wykonania polecenia. Maksymalna liczba reaktywacji produktu Microsoft Office 2010 wynosi 5. A zatem wliczając w to 60 dniowy okres próbny, można korzystać z pakietu Office nawet przez 240 dni od dnia aktywacji produktu (do aktywacji wymagane jest połączenie z internetem).
Źródło: technet.microsoft.com
Copyright © rokko
Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie całości lub fragmentów niniejszego artykułu jest zabronione.