Obecnie sklepy firmowe Microsoftu znajdują się tylko w Stanach Zjednoczonych oraz Kanadzie. Jednakże firma ma nadzieję rozszerzyć sieć swoich sklepów o lokalizacje w Europie.
Gigant z Reymond jest w trakcie rozmów z europejskimi detalistami o uruchomieniu sklepów, w których klienci mogliby zaopatrzyć się w całą linię produktów firmy Microsoft od pakietu biurowego do konsol do gier, jak również gry od Microsoftu.
Wg Financial Times pierwszy sklep detaliczny miałby powstać w Londynie. Jego otwarcie planuje się na początku 2013 roku. Wygląd sklepu będzie przypominał amerykański sklep Microsoftu z elementami lokalnego wystroju.
Analitycy uważają, że ten krok to kopiowanie polityki firmy Apple w postaci otwierania sklepu detalicznego jednej marki. Klienci postrzegają tego typu sklepy nie tylko jako klasyczny sklep, ale także miejsce, gdzie można przetestować niemal każdy oferowany produkt przed podjęciem decyzji o zakupie. W Londynie podobne salony otworzyły już marki Nokie oraz HTC.
W salonie sprzedaży Microsoftu będzie sprzedawane nie tylko oprogramowanie, z którym na ogół firma się kojarzy, ale także tablet Surface, Xbox 360, w przyszłości Xbox TV i inne produkty.
Źródło: cybersecurity.ru |