 Od dzisiaj w Stanach Zjednoczonych firma Microsoft rusza z kampani� reklamow� atakuj�c� us�ug� Google Gmail.
Reklama wykorzystuje ostatnie wzmianki prasowe a temat nieautoryzowanego korzystania przez Google z tre�ci wiadomo�ci u�ytkownik�w, by dopasowa� reklamy dla u�ytkownika.
W reklamie Microsoft twierdzi, �e 70 procent korzystaj�cych z us�ugi pocztowej Google nie jest tego �wiadoma, a 80 procent respondent�w uwa�a te praktyki za niespuszczalne. Reklama wspomina tak�e, �e us�uga Outlook.com jest r�wnie� bezp�atna a zarazem Microsoft nie wykorzystuje wiadomo�ci u�ytkownik�w do dostosowania reklam.
Kampania o tytule "Don't Get Scroogled, by Gmail" przedstawia us�ug� Outlook.com jako alternatyw� dla internetowego giganta.
Google zarzuca Microsoftowi niedok�adno�� podanych informacji: po pierwsze analiza tre�ci nie jest u�ywana w Gmail oraz Google Talk, po drugie analiza tre�ci uprzednio wys�anych wiadomo�ci jest wykonywana jest automatycznie, czyli �adem pracownik Google nie czyta korespondencji u�ytkownika. "U�ywamy automatycznego algorytmu, kt�ry mo�na por�wna� do us�ugi antyspamowej. Na serwerze Microsoftu zapewne tak�e jest filtr antyspamowy, mo�e on tak�e analizuje listy u�ytkownik�w?" - stwierdza Google.
Dla swojej kampanii Microsoft uruchomi� tak�e stron� internetow� www.scroogled.com, na kt�rej zachwala swoj� us�ug� Outlook.com.
�r�d�o: cybersecurity.ru |