Microsoft zakończył Beta testy swojej usługi Office 365 i udostępni ją na zasadach komercyjnych.
Office 365 został zaprojektowany do konkurowania z GMailem i Google Docs. I chociaż nowe oprogramowanie nie wstrząśnie pozycją Microsoft Office na rynku, to z pewnością popularność usług Google jest jedną z głównych sił napędowych dla Microsoftu do wprowadzenia tego pakietu online.
Interesujące jest, że wraz z przedstawieniem przez Microsoft usługi Office 365, Google ruszyło z kampanią "365 powodów, aby wdrożyć Google Apps".
"Office 365 jest przeznaczony dla użytkowników indywidualnych Google Apps. Do pracy w grupach większej liczby osób, tworzenia, udostępniania danych w aplikacjach, możesz pracować w grupach nad tym samym dokumentem, można komunikować się w czasie rzeczywistym w celu omówienia projektu. Nie musisz kupować dodatkowych licencji do pracy z innymi".
Wraz z pojawieniem się Office 365 pojawił się także serwis Office 365 Marketplace stworzony jako platforma uzupełniania możliwości Office 365. Dzięki niej można znaleźć i kupić dodatkowe produkty, w tym nie tylko od Microsoftu ale i partnerów.
Sam pakiet łączy w sobie popularne rozwiązania do ujednoliconej komunikacji i współpracy: Office SharePoint, Exchange i Lync. System oczywiście pracuje w chmurze, a więc przedsiębiorcy mogą na całym świecie budować dzięki niemu niezłą platformę biznesową, bez wydawanie zbyt wielkich środków na zakup sprzętu i oszczędzając na utrzymywaniu infrastruktury. Dzięki Office 365 zawsze będą do dyspozycji mieli najnowsze produkty i rozwiązania, a to dzięki ciągłym aktualizacjom ze strony Microsoftu.
Ceny zaczynają się od dwóch dolarów miesięcznie za maila do 27 dolarów za w pełni funkcjonalny pakiet z wersją online Worda, Excela i PowerPointa. Microsoft gwarantuje także ze swojej strony dostępność 99.9 % uptime. Formalnie, produkt będzie dostępny w dwóch wersjach w zależności od wielkości przedsiębiorstwa. Małe przedsiębiorstwa (do 25 osób) zapłacą do 6 dolarów miesięcznie za pakiet Office Web Apps oraz hosting Exchange i SharePoint. Duże przedsiębiorstwa mogą wybierać w dwóch planach taryfowych w cenie od 10 do 27 dolarów. Oddzielnie pojawi się plan taryfowy dla sektora edukacji.
Źródło: cybersecurity.ru
Foto: Archiwum |