 Programi�ci SteamVR przygotowali now� funkcj� o nazwie Motion Smoothing, kt�ra pozwala cieszy� si� p�ynnym obrazem w technologii VR przy s�abszych kartach graficznych.
Standardowy proces generowania ramek opiera si� na interpolacji klatek po�rednich. Jednym zdaniem bierze si� dwie klatki i oblicza si� obraz po�redni czym� w rodzaju u�redniania (dla znaj�cych poj�cia, nie jest to oczywi�cie aproksymacja). W VR powstaj� wtedy op�nienia, kt�re s� niekorzystne dla dobrych wra�e� wizualnych.
Nowa funkcja w SteamVR ma za zadanie wykrywa� kiedy aplikacja opuszcza klatki animacji. Je�li dojdzie do usuni�cia pewnych klatek, wtedy dochodzi do przegl�dania ostatnich dw�ch, oceniany jest ruch, a na podstawie danych wylicza si� now� ramk� (ekstrapolacja). Jest to potrzebne w s�abszych kartach graficznych, gdy� domy�lny proces optymalizacji usuwa cz�� klatek, aby nie generowa� op�nie� w grze czy animacji.
Tym samym programi�ci SteanVR daj� nam funkcj�, kt�ra ma zapewni� t� sam� p�ynno�� i p�ynne przej�cia jak w przypadku mocnych kart graficznych. Valve skupi�o si� z now� funkcj� dla u�ytkownik�w okular�w Vive oraz Vive Pro, a sama funkcja jest dost�pna w wersji Beta SteamVR i wymaga uk�adu graficznego firmy NVIDIA. Funkcja ta nie b�dzie dost�pna dla Oculus Rift oraz Windows Mixed Reality, gdy� tam u�ywane s� inne techniki wyg�adzania przej��.
�r�d�o: techpowerup.com |