Specjaliści z Krenfildskoy School of Management, Northampton Business School oraz firma konsultingowa AJM Associates przedstawili raport potwierdzający, że uczniowie zbyt bardzo przywiązani do nowinek technicznych, mają problemy z nauką.
Sonda została przeprowadzona wśród 267 uczniów w wieku od 11 do 18 lat. Okazuje się, że 63% z nich cierpi z powodu uzależnienia od Internetu, a 53% ma problemy z nadużywaniem telefonów komórkowych. 62% dzieci stwierdziła, że zaczęła używać komputerów w wieku 8 lat, a aż 80% pojawiło się w sieci mając zaledwie od 5 do 10 lat. 58% połączyło się z siecią poprzez komórkę w wieku 8-10 lat. Podobny procent stanowi młodzież odwiedzające serwisy społecznościowe w wieku 11-13 lat.
Ponad połowa respondentów 53% spędza dziennie około 30 minut z telefonem w ręku, ale aż 17% spędza ich 3 godziny w ciągu doby. Co piąty uczeń nie wyłącza komórki na lekcjach mimo tego, że ich używanie podczas lekcji jest zabronione.
30% badanych twierdzi, że w Internecie spędza dziennie od 1 do 2 godzin, ale aż 26% twierdzi, że spędza w nim minimum 6 godzin dziennie.
39% respondentów przyznało, że z powodu stosowania skrótów w wiadomościach tekstowych i e-mailach mają problemy z językiem, zwłaszcza w pisowni. Około 84% nie ukrywa, że podczas pisania prac domowych kopiuje informacje z Internetu. 90% uważa Internet za najlepsze źródło informacji. Tylko 43% przyznaje się, że wykonuje zadania domowe także w oparciu o książki.
Według naukowców, gadżety rozpraszają uczniów przez co ci nie mogą skupić się na nauce. Ponadto nowoczesność stała się źródłem powszechnego plagiatu wśród dzieci i młodzieży. Zamiast czytać książki, zaglądają do Internetu i bezmyślnie kopiują zamieszczone tam treści, nie próbując ich nawet zmienić. Dodatkowo stosowane skróty w wiadomościach SMS mogą doprowadzić do tego, że młodzież będzie miała problemy w komunikacji ze społeczeństwem.
Źródło:
compulenta