Agencja raitingowa Interbrands opublikowa�a kolejny roczny ranking najdro�szych marek �wiat. Po kryzysie finansowym pewne jest, �e wiele marek spad�o z listy, a pojawi�y si� nowe. Tak�e zupe�nie nowe ga��zie przemys�u dzisiaj nale�� do �wiatowej czo��wki. Straci�y natomiast banki czy przedsi�biorstwa energetyczne.
Wed�ug analityk�w, obecnie najdro�sze marki nale�� do sektora konsument�w, producent�w medycznych, firm zaanga�owanych w rozw�j ekologiczny oraz do firm telekomunikacyjnych.
Z pewno�ci� liderem wzrost�w by�o Google, kt�re nawet w warunkach kryzysu by�o w stanie zwi�kszy� warto�� marki do 31.0 miliarda dolar�w. Wzros�a tak�e warto�� firm IBM, Microsoftu oraz Nokii.
Og�lna warto�� najdro�szych marek spad�a o 4.6% do 1.15 biliona dolar�w. Na czele listy nadal pozostaj� firmy Coca-Cola oraz IBM, a ich ��czna warto�� to prawie 130 miliard�w dolar�w. Najwi�ksze spadki odnotowa�y banki. Przyk�adowo warto�� marki Citi spad�a o 49% do 10.2 mld $.
TOP 10 marek wygl�da obecnie nast�puj�co:
1. Coca Cola 68,7 miliard�w dolar�w
2. IBM 60,2 miliard�w dolar�w
3. Microsoft 56,6 miliard�w dolar�w
4. GE 47,7 miliard�w dolar�w
5. Nokia 34,8 miliard�w dolar�w
6. McDonald's 32,2 miliard�w dolar�w
7. Google 31,9 miliard�w dolar�w
8. Toyota 31,3 miliard�w dolar�w
9. Intel 30,6 miliard�w dolar�w
10.Disney 28,4 miliard�w dolar�w |
�r�d�o:
Cybersecurity