Agencja raitingowa Interbrands opublikowała kolejny roczny ranking najdroższych marek świat. Po kryzysie finansowym pewne jest, że wiele marek spadło z listy, a pojawiły się nowe. Także zupełnie nowe gałęzie przemysłu dzisiaj należą do światowej czołówki. Straciły natomiast banki czy przedsiębiorstwa energetyczne.
Według analityków, obecnie najdroższe marki należą do sektora konsumentów, producentów medycznych, firm zaangażowanych w rozwój ekologiczny oraz do firm telekomunikacyjnych.
Z pewnością liderem wzrostów było Google, które nawet w warunkach kryzysu było w stanie zwiększyć wartość marki do 31.0 miliarda dolarów. Wzrosła także wartość firm IBM, Microsoftu oraz Nokii.
Ogólna wartość najdroższych marek spadła o 4.6% do 1.15 biliona dolarów. Na czele listy nadal pozostają firmy Coca-Cola oraz IBM, a ich łączna wartość to prawie 130 miliardów dolarów. Największe spadki odnotowały banki. Przykładowo wartość marki Citi spadła o 49% do 10.2 mld $.
TOP 10 marek wygląda obecnie następująco:
1. Coca Cola 68,7 miliardów dolarów
2. IBM 60,2 miliardów dolarów
3. Microsoft 56,6 miliardów dolarów
4. GE 47,7 miliardów dolarów
5. Nokia 34,8 miliardów dolarów
6. McDonald's 32,2 miliardów dolarów
7. Google 31,9 miliardów dolarów
8. Toyota 31,3 miliardów dolarów
9. Intel 30,6 miliardów dolarów
10.Disney 28,4 miliardów dolarów |
Źródło:
Cybersecurity