W kampanii wyborczej przed wyborami 27 wrze�nia w Bundestagu, mo�na zauwa�y� wyra�ny styl kampanii prezydenckiej ze Stan�w Zjednoczonych.
Jednak wielu ekspert�w zauwa�a, �e Barack Obama wygra� sw�j wy�cig nie tylko z powodu jego obecno�ci w nowoczesnych mediach i u�ytkowaniu najnowszych technologii, dzi�ki kt�rym m�g� si� komunikowa� z du�� rzesz� ludzi, a w tym z niezdecydowanymi wyborcami. On mia� siln� charyzm� i jasne pogl�dy polityczne. A to w�a�nie tego brakuje niemieckim politykom. �aden z polityk�w niemieckich nie przypomina ani troch� z charakteru Obam�, a tego nie zast�pi nowoczesna technika. Tyczy si� to i Angeli Merkel i jej przeciwnika, socjaldemokraty Franka-Waltera Steinmeiera.
Obydwoje oni aktywnie udzielaj� si� w Internecie, s� obecni na czatach, blogach czy Twitterze. Wszystko wykorzystywane jest w ameryka�skim stylu. Do tego dochodz� debaty miesi�ca w TV.
Niestety �adna ze stron nie zdoby�a jeszcze punkt�w z nowym podej�ciem. "Zar�wno Merkel, jak i Steinmeier s� pragmatyczni i zr�wnowa�eni oraz odwo�uj� si� do niemieckiego 'ostro�nego charakteru'", powiedzia�a Constanze Stelzenmueller, dyrektor German Marshall Fund of the United States w Berlinie.
Doda�a ona tak�e, �e obaj kandydaci maj� problemy z uchwyceniem publicznej wyobra�ni i kreowaniem wizerunku charyzmatycznego przyw�dcy w dobie kryzysu. Tego wszystkiego Internet nie zast�pi.
�r�d�o:
http://www.reuters.com/