 Kaspersky Lab zapowiada pojawienie si� niechcianych wiadomo�ci (spam) z wbudowanymi reklamami audio.
W obecnych czasach �aden tekst nie zaskoczy ju� u�ytkownika w spamie. Nie uczyni tego nawet obraz. W ostatnich czasach wykorzystuje si� strumieniow� transmisj� wideo. W tej mnogo�ci rozwi�za� do tej pory tylko reklamy audio nie by�y powszechne.
Nowe wiadomo�ci spam zawieraj� reklamy audio we wbudowanych plikach MP3. Pierwsze takie rozwi�zania pojawi�y si� jesieni� 2007 roku. Jednak ze wzgl�du na wielk� ilo�� wysy�anych wiadomo�ci i s�abej jako�ci audio, na jaki� czas ich rozw�j si� zatrzyma�.
Po dw�ch latach spamerzy postanowili wr�ci� do eksperyment�w z reklam� audio. Otwieraj�c za��czony plik audio w jednym z mailu, odbiorca s�yszy przyjemny g�os, kt�rej towarzyszy g�os wzdychaj�cej dziewczyny. W tym przypadku, reklama zach�ca�a do kupowania Viagry. Oczywi�cie wszystko mia�o symbolizowa� szcz�cie obojga partner�w.
W przeciwie�stwie do reklam z 2007 roku, wielko�� osadzonego pliku mp3 jest malutka, zaledwie cztery sekundy. Sama wiadomo�� nie zawiera �adnego tekstu, kt�ry m�g�by sugerowa� co zawiera za��czony plik d�wi�kowy.
Kaspersky Lab zaleca aby nie korzysta� ze sztuczek oszust�w i stosowa� nowoczesne filtry antyspamowe.
�r�d�o: ruformator |