Kaspersky Lab zapowiada pojawienie się niechcianych wiadomości (spam) z wbudowanymi reklamami audio.
W obecnych czasach żaden tekst nie zaskoczy już użytkownika w spamie. Nie uczyni tego nawet obraz. W ostatnich czasach wykorzystuje się strumieniową transmisję wideo. W tej mnogości rozwiązań do tej pory tylko reklamy audio nie były powszechne.
Nowe wiadomości spam zawierają reklamy audio we wbudowanych plikach MP3. Pierwsze takie rozwiązania pojawiły się jesienią 2007 roku. Jednak ze względu na wielką ilość wysyłanych wiadomości i słabej jakości audio, na jakiś czas ich rozwój się zatrzymał.
Po dwóch latach spamerzy postanowili wrócić do eksperymentów z reklamą audio. Otwierając załączony plik audio w jednym z mailu, odbiorca słyszy przyjemny głos, której towarzyszy głos wzdychającej dziewczyny. W tym przypadku, reklama zachęcała do kupowania Viagry. Oczywiście wszystko miało symbolizować szczęście obojga partnerów.
W przeciwieństwie do reklam z 2007 roku, wielkość osadzonego pliku mp3 jest malutka, zaledwie cztery sekundy. Sama wiadomość nie zawiera żadnego tekstu, który mógłby sugerować co zawiera załączony plik dźwiękowy.
Kaspersky Lab zaleca aby nie korzystać ze sztuczek oszustów i stosować nowoczesne filtry antyspamowe.
Źródło: ruformator |