 Wed�ug najnowszych bada�, ponad 10 procent tych, kt�rzy zobowi�zywali si� do zaprzestania monitorowania aktywno�ci online swoich u�ytkownik�w, nadal to robi.
Wielu wydawc�w i sieci reklamowych u�ywa ciasteczek cookie do �ledzenia zachowa� u�ytkownik�w podczas przegl�dania przez nich witryn internetowych. Celem dla nich jest dostarczenie odpowiednich reklam kierowanych. Samo cookie, cho� po�yteczne, przechowuj� tak�e informacje o aktywno�ci u�ytkownik�w i mo�na je dalej wykorzystywa�.
Powsta�a, wi�c inicjatywa Network Advertising Initiative NAI, kt�ra przed rozpocz�ciem �ledzenia, wymaga�a wydania zgody przez u�ytkownika. Strona chc�ca nale�e� do NAI musia�a informowa�, �e reklamy mog� �ledzi� ich zachowania przy pomocy cookie. Je�li u�ytkownik nie wyra�a� zgody, to nale�a�o zaprzesta� procederu �ledzenia.
Niestety, 8 na 64 cz�onk�w nadal korzysta z tej technologii do rozpowszechniania reklamy behawioralnej. Firmy te nie wywi�zywa�y si� ze zobowi�za�, nie usuwaj�c cookie wcale lub tylko cz�ciowo. Niekt�rzy najpierw usuwali cookie, aby p�niej je przywr�ci�. Do jednych z cz�onk�w NAI nale�y nawet samo Google.
�r�d�o: anti-malware.ru
�r�d�o obrazka: pcworld.com |