PandaLabs opublikowała raport na temat oszukańczego złośliwego kodu w gospodarce. Omawia on oszukańcze oprogramowanie oraz jak złośliwy kod staje się narzędziem dla cyber-przestępców.
Fałszywe oprogramowanie obejmuje wszystkie rodzaje fałszywych rozwiązań zabezpieczających, gdzie użytkownik głównie jest zachęcany do kupna aplikacji niszczących nieistniejące zagrożeń. W rzeczywistości zaś chodzi o wyłudzanie pieniędzy z kont tych użytkowników. Przewiduje się tutaj wzrost liczby nowych próbek takiego oprogramowania do 637 000 egzemplarzy. Oznacza to dziesięciokrotny wzrost w czasie krótszym niż jeden rok.
Od początku tego roku, szczególnymi ofiarami marketingu w błędach oprogramowania stały się sieci społecznościowe Facebook, MySpace, Twitter oraz Digg.
Istnieje około 200 różnych rodzin oszukańczych kodów. Spodziewany jest ich dalszy wzrost. Już w drugi kwartale liczba nowych kodów jest 4 razy większa niż ich łączna liczba w 2008 roku. W trzecim kwartale tego roku, szacuje się, że liczba fałszywych kodów przekroczy całkowitą ich liczbę z ostatnich 18 miesięcy.
Źródło:
http://safe.cnews.ru/