Cookie Control - Hotfix - Portal komputerowy, aktualności, porady wykorzystuje cookies do przechowywania informacji na twoim komputerze. [Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies].
Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies portalu HotFix.pl oraz Google Adsense dla reklam.
Korki na drogach to zmora wielu miast na całym świecie. Aby pomóc w ich rozładowaniu Chińscy naukowcy opracowali koncepcję ergonomicznego pojazdu służącego do transportu publicznego. Pojazd ten miałby nie utrudniać znacznie ruchu poruszającym się po drodze samochodom. A jest nim pociąg-tunel.
W przypadku państwa środka, problem transportu jest ogromy. istnieje tam, więc potrzeba powstania naprawdę innowacyjnego środka transportu, który zaspokoiłby zarówno pieszych jak i kierowców. Z pomocą chce przyjść firma Shenzhen Hashi Future Parking Equipment Co. Swoje rozwiązanie przygotowała ona na 13. Międzynarodowe Targi Zaawansowanych Technologii w Pekinie (Beijing International Expo High-tech). Chcą oni zbudować linie pociągów poruszających się bezpośrednio nad samochodami.
Pociąg taki byłby swoistym tunelem poruszającym się nad samochodami. Miałby on szerokość 6 metrów i wysokość od 4 do 4.5 metra. Dzięki temu pod nim mogłyby się poruszać dwie kolumny samochodów. Pociąg taki jechałby z prędkością do nich zbliżoną i wynoszącą 60km/h. Mógłby on zabierać jednocześnie od 1200 do 1400 pasażerów. Pasażerowie wsiadali by na umieszczonych na odpowiednich wysokościach stacjach. Układ napędowy zasilany miałby być z sieci energetycznej miasta oraz z energii słonecznej. Miałoby to minimalizować emisję dwutlenku węgla do atmosfery. Na dodatek posiadałby on system ostrzegania przed zderzeniem się pojazdu z nim, system informujący o skręcaniu oraz awaryjne zejścia na wypadek wypadku.
Rozwiązanie to ma gwarantować zarówno oszczędność czasu jak i pieniędzy. Do budowy takich pociągów i 40 kilometrowej trasy potrzeba około 74 milionów dolarów co stanowi 10% kosztów stworzenia metra. Ponadto czas budowy to około roku, a nie trzech lat jak w przypadku budowy metra. Według projektantów, zmniejszyłoby to korki o około 20-30%. Projekt mógłby zostać wprowadzony w Pekinie Mentougou.