Cookie Control - Hotfix - Portal komputerowy, aktualno�ci, porady wykorzystuje cookies do przechowywania informacji na twoim komputerze. [Przeczytaj informacje o u�ywanych przez nas Cookies].
Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptowa� Cookies portalu HotFix.pl oraz Google Adsense dla reklam.
Korki na drogach to zmora wielu miast na ca�ym �wiecie. Aby pom�c w ich roz�adowaniu Chi�scy naukowcy opracowali koncepcj� ergonomicznego pojazdu s�u��cego do transportu publicznego. Pojazd ten mia�by nie utrudnia� znacznie ruchu poruszaj�cym si� po drodze samochodom. A jest nim poci�g-tunel.
W przypadku pa�stwa �rodka, problem transportu jest ogromy. istnieje tam, wi�c potrzeba powstania naprawd� innowacyjnego �rodka transportu, kt�ry zaspokoi�by zar�wno pieszych jak i kierowc�w. Z pomoc� chce przyj�� firma Shenzhen Hashi Future Parking Equipment Co. Swoje rozwi�zanie przygotowa�a ona na 13. Mi�dzynarodowe Targi Zaawansowanych Technologii w Pekinie (Beijing International Expo High-tech). Chc� oni zbudowa� linie poci�g�w poruszaj�cych si� bezpo�rednio nad samochodami.
Poci�g taki by�by swoistym tunelem poruszaj�cym si� nad samochodami. Mia�by on szeroko�� 6 metr�w i wysoko�� od 4 do 4.5 metra. Dzi�ki temu pod nim mog�yby si� porusza� dwie kolumny samochod�w. Poci�g taki jecha�by z pr�dko�ci� do nich zbli�on� i wynosz�c� 60km/h. M�g�by on zabiera� jednocze�nie od 1200 do 1400 pasa�er�w. Pasa�erowie wsiadali by na umieszczonych na odpowiednich wysoko�ciach stacjach. Uk�ad nap�dowy zasilany mia�by by� z sieci energetycznej miasta oraz z energii s�onecznej. Mia�oby to minimalizowa� emisj� dwutlenku w�gla do atmosfery. Na dodatek posiada�by on system ostrzegania przed zderzeniem si� pojazdu z nim, system informuj�cy o skr�caniu oraz awaryjne zej�cia na wypadek wypadku.
Rozwi�zanie to ma gwarantowa� zar�wno oszcz�dno�� czasu jak i pieni�dzy. Do budowy takich poci�g�w i 40 kilometrowej trasy potrzeba oko�o 74 milion�w dolar�w co stanowi 10% koszt�w stworzenia metra. Ponadto czas budowy to oko�o roku, a nie trzech lat jak w przypadku budowy metra. Wed�ug projektant�w, zmniejszy�oby to korki o oko�o 20-30%. Projekt m�g�by zosta� wprowadzony w Pekinie Mentougou.